واکاوی شایعه عجیب پیرامون دختران افتخارآفرین

یک روز پس از نایب قهرمانی تیم هاکی روی یخ زنان ایران در آسیا، حواشی پیرامون هزینه‌های اعزام این تیم زیاد شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، در هیاهوی برگزاری مسابقات آسیایی هاکی روی یخ زنان، که تیم ملی زنان ایران نیز در آن حضور داشت؛ ماجرای اعزام ملی‌پوشان با هزینه‌های شخصی در صدر اخبار قرار گرفت. ماجرا از این قرار است که تنها سه سال از تشکیل تیم ملی زنان هاکی روی یخ ایران می‌گذرد و این تیم در دوسال‌ونیم ابتدایی، زیرنظر فدراسیون اسکیت قرار داشته است اما از حدود 6ماه قبل، هاکی روی یخ زیرنظر فدراسیون اسکی قرار گرفت و به همین منظور، شایعاتی پیرامون بودجه این تیم برای اعزام به مسابقات آسیایی مطرح شده است.

رئیس فدراسیون اسکی: بودجه‌ای نداشتیم که به این تیم اختصاص دهیم

در همین خصوص، رئیس فدراسیون اسکی که چند ماهی می‌شود این ورزش زیرمجموعه این فدراسیون است، گفت: «واقعیتش این است که این رشته آذرماه به فدراسیون اسکی منتقل شده ‌و برای ۱۴۰۱ بودجه‌ای به فدراسیون برای این رشته تعلق نگرفته است، این رشته قبلا متعلق به فدراسیون اسکیت بوده و اگر هم بودجه‌ای برای آنها درنظر گرفته شده باشد در آن فدراسیون است. ما در آذرماه این رشته را دریافت کردیم و قاعدتا برای بودجه ۱۴۰۲ این رشته، چانه‌زنی می‌کنیم تا اعتبار بگیریم. همین که این انجمن موفق شده که با دست خالی و با کمک اسپانسر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود و مدال تاریخی برای ایران کسب کردند اصل موضوع است.

نظریان در ادامه اشاره کرد که هزینه‌های پرداختی، به بازیکنان عودت خواهد شد و افزود: «ضمن اینکه با رایزنی‌هایی که در چندماه اخیر داشتیم حتما بخش قابل توجهی از هزینه‌های انجام شده که توسط رئیس انجمن از منابع مختلف تامین شد تا به این مسابقات اعزام شوند، تا یکی دو هفته آینده تامین می‌شود. با وزیر ورزش هم صحبت کردیم؛ ما به جد پیگیر این موضوع هستیم. ضمن اینکه در ورزش خیلی از تیم‌ها به مسابقات اعزام می‌شوند و گا‌ها اعلام می‌شود با هزینه شخصی خودشان اعزام شدند، حتما بعد از آن جبران می‌شود و اینطور نیست که منابع مالی که تامین کرده‌اند، جبران نشود.»

ستاره هاکی زنان: «مسئولان زیر قول‌های خود زدند»

اما در همین خصوص مژگان شاهسوند، ستاره تیم هاکی روی یخ زنان در گفت‌وگو با «شهروند» گفت: «قبل از اعزام به ما وعده‌های بسیاری داده بودند اما این وعده‌ها عملی نشد. بسیاری از مسئولان به ما قول دادند که حمایت لازم را از این تیم داشته باشند اما نزدیک اعزام زیر قول‌های خود زدند و ما با هزینه شخصی خودمان به مسابقات آسیایی تایلند اعزام شدیم. حتی آقای نظریان به‌عنوان رئیس فدراسیون اسکی به ما گفتند بودجه‌ای برای اعزام شما به این مسابقات نداریم.»

شاهسوند در ادامه صحبت‌هایش درخصوص حمایت‌های مردم افزود: «وقتی مسابقه فینال را به تایلند واگذار کردیم اشک‌هایم جاری شد، چراکه در آن لحظه فقط به حمایت‌های چند وقت اخیر مردم فکر می‌کردم. به‌رغم اینکه مسئولان از ما حمایتی نداشتند اما مردم برای ما سنگ تمام گذاشتند و همین‌جا از آنها تشکر می‌کنم. به آنها قول می‌دهم که در مسابقات سال بعد، مدال خوش‌رنگ‌تری کسب کنیم.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.