برای شکستن این رکورد از جان مایه گذاشتم!

گفت‌وگوی شهروند با ملینا اسماعیلی، دختر باد جدید ایران

ملینا اسماعیلی در گفت و گو با شهروند از مشکلات عدیده خود برای شکستن رکورد فرزانه فصیحی می‌گوید.

به گزارش “شهروند آنلاین”، حدود یک هفته پیش بود که در جریان مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور، جوانی 17 ساله رکورد ملی دو 100 متر را که پیش از این در اختیار فرزانه فصیحی بود، شکست و نامش بر سر زبان‌ها افتاد. این درحالی بود که فصیحی با در دست داشتن این رکورد، به دختر باد ایران شهرت داشت و کمتر کسی تصور می‌کرد این رکورد توسط جوانی 17ساله جابه‌جا شود.  ملینا اسماعیلی همان دختر البرزی است که در این مسابقات رکورد 11:99 را به ثبت رساند و توجه‌ تمام رسانه‌ها را به خود جلب کرد. حالا بعد از حدود یک هفته از این تاریخ‌سازی، این جوان آینده‌دار به گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» پرداخته که در ادامه آن را خواهید خواند.

یک مصدومیت؛ روند زندگی من را تغییر داد

ملینا اسماعیلی در ابتدا از نحوه علاقه‌مندشدن به ورزش به‌ویژه رشته دوومیدانی می‌گوید: «پیش از اینکه وارد رشته دوومیدانی بشوم، بیش از هشت سال در رشته تکواندو فعالیت داشتم و مدال‌های بسیاری هم در این رشته کسب کردم. در کنار تکواندو، همیشه به دویدن هم علاقه‌مند بودم، اما حدود سه سال قبل بود که در یکی از مسابقات تکواندو، آسیب خیلی جدی دیدم و به همین دلیل سراغ ورزشی که همیشه به آن علاقه‌مند بودم، یعنی دوومیدانی رفتم. می‌توانم بگویم این آسیب به طور کلی روند زندگی من را تغییر داد و از یک رشته سراغ رشته‌ای دیگر آمدم. در این مسیر سخت، خانواده‌ام حامی اصلی‌ام بودند و در تمام چالش‌هایی که گذراندم، کنار من ایستادند.»

از همان ابتدا در دو و میدانی موفق بودم

او در ادامه با اشاره به روند روبه‌رشدش در ورزش دوومیدانی و سرعت پیشرفت بالایش می‌گوید: «در ابتدا خیلی حرفه‌ای کار نمی‌کردم، اما به دلیل استعدادی که داشتم موفقیت بسیاری کسب کردم. نتایج خوبی کسب می‌کردم و همواره مدال‌آور بودم. در یکی دو سال گذشته موفقیت بیشتری هم به دست آوردم و تحت هدایت یک مربی کاربلد، به طور حرفه‌ای‌تر این ورزش را دنبال کردم.»

بارها آسیب دیدم اما هیچ‌وقت پا پس نکشیدم

اسماعیلی درباره عملکرد نه‌چندان موفقش در مسابقات نوجوانان آسیا می‌گوید: «به جز مصدومیتی که در دوران حضورم در تکواندو تجربه کردم، یک مصدومیت جدی دیگر از ناحیه مچ پا در سال گذشته داشتم. حدود یک سال قبل بود که برای مسابقات نوجوانان آسیا به کویت اعزام شدم، اما قبل از اردوی تیم‌ملی مچ پایم آسیب دید و باعث شد عملکرد خوبی در آن مسابقات نداشته باشم. این آسیب‌دیدگی باعث نشد دست از علاقه‌ام بکشم و با قدرت دوباره بازگشتم.»

برای شکستن رکورد فرزانه فصیحی از جان مایه گذاشتم

او در ادامه در مورد شکستن رکورد دو 100 متر که پیش از این در اختیار فرزانه فصیحی بود، می‌گوید: «در دوران آسیب‌دیدگی به‌خوبی می‌دانستم که باید برخیزم و آینده روشنی در انتظار من است. تا اینکه چند روز قبل به مسابقات قهرمانی جوانان کشور که در یزد بود، اعزام و موفق شدم رکورد ملی در دو 100 متر را جابه‌جا کنم. برای رسیدن به این موفقیت مشکلات بسیاری داشتم، زحمات بسیاری کشیدم و از تفریحاتم گذشتم تا بتوانم این رکورد را ثبت کنم.»

روزانه 4 ساعت در مسیر هستم تا در تهران تمرین کنم

این دونده جوان کشورمان با اشاره به شرایط تمرینی و مسافت طولانی که روزانه برای رسیدن به محل تمریناتش طی می‌کند، می‌گوید: «من ساکن استان البرز هستم، اما محل تمرینات ما در مجموعه انقلاب تهران است، به همین دلیل روزانه چهار ساعت برای رفت‌وآمد صرف می‌کنم که برای من آزاردهنده است. فکر می‌کنم داشتن پشتکار و علاقه باعث شده این سختی را به جان بخرم و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنم. باید به شما بگویم صرف 2 ساعت زمان برای رسیدن به محل تمرین و انجام 3 ساعت تمرین پرفشار و بعد دوباره طی‌کردن یک مسافت 2 ساعته به محل زندگی، اصلا کار ساده‌ای نیست. اگر بخواهم راز موفقیتم را به شما بگویم؛ همین پشتکار و علاقه، کلید موفقیت من بوده است.»

مطمئنم که در آینده برای ایران تاریخ‌سازی خواهم کرد

اسماعیلی در پایان درمورد آینده ورزشی‌اش می‌گوید: «اهداف بسیار زیادی دارم که باید به تک‌تک آنها دست پیدا کنم. از خودم مطمئنم که هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت، رکوردهای بیشتری را خواهم شکست و موفقیت‌های بیشتری کسب خواهم کرد. می‌دانم که تاریخ‌سازی‌های بیشتری برای وطنم در این رشته باید داشته باشم و برای آن  تلاش خواهم کرد. در پایان هم از تمام کسانی که در این مسیر حامی من بودند، تشکر می‌کنم.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.