نوسازى ناوگان عملیاتى و افزایش جذب داوطلبان در دستور کار هلال‌احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر در برنامه «صف اول» مطرح کرد:

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: ۷۰۰ هزار داوطلب در سال گذشته به جمع اعضای داوطلب هلال‌احمر اضافه شدند و روند افزایش داوطلبان را در ۲ مرحله، تا ۱۰ میلیون داوطلب ادامه خواهیم داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر پیرحسین کولیوند در برنامه زنده تلویزیونی صف اول که از شبکه خبر پخش می‌شد، گفت:  رغبت و استقبال عالی جوانان از هلال‌احمر باعث شده در حال حاضر ۱۴۰ هزار نخبه جوان با ما همکاری داشته باشند.
وی در ادامه افزود: عالی‌ترین نشان فداکاری کشور ترکیه را به پاس خدمات ارزشمند هلال‌احمر در زلزله ترکیه دریافت کردیم. کشورهای دیگر که حدود ۱۰۰ کشور بودند، کمک‌های بیشتری داشتند اما ایران ۲ لوح تقدیر و نشان فداکاری به دلیل انسجام و اثربخشی فعالیت‌های خود دریافت کرد. تیم‌های امدادی ما با دستگاه‌های زنده‌یاب و تجهیزات کامل در ترکیه حضور داشتند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به کسب موفقیت‌های هلال‌احمر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه داوطلبان  هلال‌احمر در ۴۱۸ شهر ۱۰۰ هزار نهال در کمتر از ۲۰ دقیقه کاشتند، افزود: با همکاری شرکت‌های دانش‌ بنیان در تولید داروهای گیاهی و سایر اقلام زیستی و امدادی عملکرد عالی داشتیم.
کولیوند سپس به فداکاری داوطلبان و کارکنان هلال‌احمر در خدمت به مردم اشاره داشت و گفت: در ایام نوروز هیچکدام از نیروهای عملیاتی ما استراحت نداشتند و به مردم خدمت کردند. گروه‌های همکار ما از قشر فداکار و ایثارگر هستند و هر عملیات داخلی و خارجی که رفتند، مایه افتخار مردم شدند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین به بودجه دریافتی هلال‌احمر و نحوه هزینه‌کرد آن هم اشاره کرد و گفت: شخص رئیس جمهوری و دولت تا توانستند به ما کمک کردند؛ تکلیف حاکمیتی امداد جاده‌ای، ساحلی، کوهستان و… ، امکانات و تجهیزات خاصی لازم دارد که باید بودجه دریافتی از دولت را در این حوزه استفاده کنیم. در واقع بودجه ما بیشتر، صرف تجهیز و نوسازی ناوگان و تجهیزات می‌شود چراکه در برابر تجهیز انفرادی همکارانمان تکلیف داریم‌. البته در دولت سیزدهم به ما کمکهایی شده اما کافی نبوده است.
کولیوند با بیان اینکه ما تجهیزات خود را براساس وسع و توانمان توسعه دادیم، خاطرنشان کرد:امسال، سال نوسازی و تقویت تجهیزات انفرادی و عملیاتی هلال‌احمر است و ۱۰۰۰ دستگاه خودرو نجات با کمک فدراسیون خریداری می‌کنیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه به فعالیت بانک‌های تجهیزات امانات پزشکی هلال‌احمر هم اشاره کرد و گفت: خیلی از عزیزان خیّر برای ما تجهیزات پزشکی و توانبخشی و … آوردند و بسیاری نیز هزینه تامین تجهیزات را در اختیار هلال‌احمر گذاشتند و ما هم این تجهیزات را برای خدمت به مردم استفاده می‌کنیم و به آنها امانت می‌دهیم. مثل ویلچر، تخت، دستگاه اکسیژن و …سال گذشته ۱۰۰ ویلچر کمک شد تا به زائران امام رضا (ع) خدمت کنیم. ما هم مشارکت کردیم و با کمک جوانان هلال‌احمری، این کار را انجام دادیم. در تمام شعب هلال احمر، بخش‌های داوطلبان و خیرین را داریم و همچنین خانه‌های هلال که مردم می‌توانند مراجعه کنند.
کولیوند گفت:  هر عزیزی که مایل به کمک است و خیرات و امانات داشته باشد می‌تواند به نزدیکترین شعبه ما که در تمام شهرها وجود دارد، مراجعه کند و یا به سامانه هلال‌احمر مراجعه کند. اگر خیرین تماس بگیرند، ما می‌رویم و کمک‌ها را دریافت می‌کنیم و به عنوان خادمان مردم، این کمک‌ها را در اختیار نیازمندان قرار می‌دهیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه با تاکید براینکه همیشه رهنمودهای رهبری و قوانین، تابلوی راهنمای ما برای خدمت  بوده است، خاطرنشان کرد: ما هرچقدر بتوانیم خودمان را از دولت جدا کنیم و مستقل باشیم، به آرمان‌های هلال‌احمر نزدیکتر می‌شویم.
فلسفه کمک‌های انسان‌دوستانه
کولیوند همچنین به فلسفه خدمات بشردوستانه در سایر کشورها هم اشاره کرد و گفت: براساس قرآن، دین، روایات دینی، ما وظیفه داریم در وقت نیاز به نیازمندان کمک کنیم و روحیه همکاری در هلال‌احمری‌ها ریشه و پایه در دین و سرشت پاک انسان‌ها دارد.
وی خاطرنشان کرد: رهبری در عید سعید فطر تاکید کردند که کشورهای اسلامی‌توان خود را در کنار هم قرار دهند. بنابراین در همین سال گذشته در زلزله افغانستان، سیل پاکستان، زلزله ترکیه و سوریه اولین کمک کننده بودیم در حالی که در کشور خودمان هم در حال امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بودیم و البته در زلزله بم و سیل سال ۹۸ هم دیگر کشورها به ما کمک کردند. ما نیز در برخی از زلزله‌ها و حوادث کشور، براساس حجم و سطح خرابی، درخواست کمک کرده‌ایم و با حفظ اقتدار، هر جا که کمک نیاز داشتیم اعلام کردیم.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ساخت شبیه‌ساز زلزله در کشور که حتی زلزله کشور ترکیه را شبیه سازی کرده،.
گفت: افراد در این وضعیت آموزش می‌بینند که چگونه از مخاطرات پیشگیری کنند.
کولیوند گفت: اولین مرکز آموزش مدیران عملیاتی صلیب‌سرخ را در عملیات‌های تجمع انبوه، هلال‌احمر ایران به عهده گرفته و این راه را ادامه و توسعه می‌دهیم./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.