پایان هفته تلخ بورس!

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۲۸ هزار و ۹۲ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۷۷ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش شهروند آنلاین، شاخص هم‌وزن با ۱۷ هزار و ۴۹۱ واحد کاهش به ۷۶۴ هزار و ۷۵۵ واحد و شاخص قیمت با ۱۰ هزار و ۲۹۲ واحد افت به ۴۵۰ هزار و ۱۶ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۰ میلیارد و ۴۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۷ هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال معامله شد.

شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۷۶۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۶۶۲ واحد، پتروشیمی شازند (شاراک) با ۲۴۲ واحد و لابراتور داروسازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۲۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار ۵۴۹ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با یک هزار و ۳۱۴ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۹ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با یک هزار و ۱۰۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز همچنین سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، بانک ملت (وبملت)‌، ایران خودرو (خودرو)، بین المللی توسعه صنایع و معادن (وکغدیر) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۶۳۷ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز ۲۷۷ واحد کاهش داشت و به ۲۸ هزار و ۸۲۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۰۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۴۷۷ هزار و ۲۲۶ نوبت بود.

سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بهمن دیزل (خدیزل) و سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و پلیمر آریاساسول (آریا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، بانک دی (دی)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و گروه انتخاب آرمان الکترونیک (انتخاب) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.