وزیر بهداشت:کرونا از وضعیت اضطراری خارج شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی که بیماری از وضعیت اضطراری خارج می‌شود، افراد به راحتی می‌توانند از کشوری به کشور دیگر مراجعه کنند و به این ترتیب تست PCR و کارت واکسن لازم نیست و محدودیت‌ها را برمی‌دارند.

به گزارش شهروند آنلاین، بهرام عین‌اللهی در گفت‌وگویی با اشاره به اظهارات اخیر سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام پایان وضعیت اضطراری کرونا، افزود: این اقدامات در واقع مقدمه است و با توجه به اینکه کرونا همچنان در دنیا فعال است، هنوز پایان این بیماری اعلام نشده است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: بنابراین همچنان مردم شیوه‌نامه‌ها را رعایت کنند و امسال هم توصیه می‌کنیم حداقل یک بار واکسن را تزریق کنند.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت (WHO) رسما اعلام کرده‌اند که کووید۱۹ دیگر «یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی» محسوب نمی‌شود و این امر همزمان با استراتژی جدید این سازمان برای انتقال از «واکنش اضطراری» به «مدیریت طولانی‌مدت» بیماری کووید۱۹ است.

بر اساس اظهارات آنان، بیماری کووید۱۹ همچنان در هفته، عامل میلیون‌ها عفونت و هزاران مرگ در جهان است. همه افراد باید اقداماتی مانند شستن دست‌ها و دریافت دزهای یادآور واکسن را انجام دهند تا از خود و اطرافیانشان در برابر کووید۱۹ و سایر ویروس‌های تنفسی محافظت کنند. با این حال، مسئولیت پیشگیری از موارد اضطراری بهداشت عمومی نباید صرفاً در دست مردم باشد.

اقداماتی که اکنون دولت‌ها، کارفرمایان و مقامات بهداشتی می‌توانند انجام دهند، در برابر شرایط اضطراری بهداشت عمومی در آینده از ما محافظت می‌کند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.