مخبر: مأموریت ستاد اقتصاد مقاومتی افزایش قدرت اقتصادی در نظم جدید جهانی است

در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی؛

در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، آخرین وضعیت طرح‌های مصوب این ستاد و میزان پیشرفت آنها مورد بررسی قرار گرفت و موارد لازم جهت رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به تصویب رسید

به گزارش شهروند آنلاین؛  «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این جلسه گفت: طرح‌هایی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تصویب شده، اولویت‌های مهم و راهبردی دولت برای افزایش قدرت اقتصادی کشور با توجه به شرایط تحریمی کشور و نظم جدید جهانی است و از نقشه جامع مقاوم‌سازی اقتصاد ایران استخراج شده است. قدرت اقتصادی کشور باید با این طرح‌ها به‌روزرسانی شود و افزایش یابد و بر اساس آن، تعاملات بلندمدت با شرکای بزرگ اقتصادی طراحی شود که در حال پیگیری آن هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر لزوم استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی پایه‌های اقتصاد کشور، گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نیز در جهت تقویت بنیه اقتصاد کشور و تحقق اقتصادی مقاومتی است که باید به‌صورت جدی در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

مخبر از مشارکت مردم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کشور به‌عنوان یک ضرورت یاد کرد و با تأکید بر هموارسازی راه نقش‌آفرینی مردم در طرح‌های کلان اظهار داشت: اجرای طرح‌ها باید با مشارکت و محوریت مردم انجام شود؛ به‌گونه‌ای که هم در سرمایه‌گذاری و هم در مدیریت، مردم نقش‌آفرین باشند.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به موانع زیست‌محیطی پیش روی برخی پروژه‌های توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد ظرف یک ماه جلسات مشترکی را برگزار و با اعمال اصلاحات لازم، زمینه اجرای پروژه‌ها را فراهم کنند.

مخبر همچنین بر پیشبرد پروژه‌های ریلی از طریق شرکت سهامی عام پروژه و با مشارکت سرمایه‌های داخلی تأکید کرد و وزارت راه را ملزم کرد نسبت به ارائه الگوی عملیاتی در این زمینه اقدام کند.

در این جلسه که وزیر راه و شهرسازی، سرپرست وزرات جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سخنگوی دولت و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیر ستاد پس از ارائه گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه گذشته، پیشنهادهایی جهت رفع موانع مطرح و مبتنی بر آن، موارد لازم جهت پیشبرد طرح‌ها و مانع‌زدایی از آنها به تصویب رسید.

تسهیل در تأمین مالی پروژه‌های مرتبط با طرح توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز، مشارکت صندوق توسعه ملی در این زمینه و طراحی الگوی تأمین مالی از مسیر منابع داخلی و مردمی و بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری بانک‌ها در طرح جهش کُریدور ترانزیتی شمال – جنوب، از جمله مصوبات این جلسه بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.