درباره گنجینه گمشده جامعه امروز چه می‌دانید؟

ضرغامی:قیمت بلیت موزه‌ها امسال افزایش نمی‌یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال باتوجه به شعار مهار تورم قیمت بلیت ورودی موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی افزایش نمی‌یابد.

به گزارش شهروند آنلاین، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قیمت بلیت ورودی موزه ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی امسال در راستای شعار مهار تورم افزایش نمی‌یابد و همچنان پنجاه هزار ریال خواهد بود .

سید عزت‌الله ضرغامی گفت : براساس قانون اعتبارات مرمت و نگهداری آثار تاریخی از طریق درآمد موزه‌ها و پایگاه‌ها تامین می‌شود و اعتبارات وزارتخانه نیز محدود است اما تصمیم گرفتیم امسال هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بلیت ورودی موزه‌ها نداشته باشیم.

او افزود: حتی برای بازدید اقشار مختلف از موزه‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفتیم و در مناسبت‌ها نیز ورودی موزه‌ها و پایگاه‌ها رایگان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تقویت فرهنگ میراث ناملموس برای ما بسیار مهم است گفت : موقعیت موزه‌ها و بناهای تاریخی به عنوان میراث ملموس ارزشمند و بستری برای ترویج میراث ناملموس است .

ضرغامی با اشاره به اینکه نیاز داریم ببینیم نیاکان ما چگونه با صلح و صفا زندگی می‌کردند، ادامه داد: ۳هزار میراث ناملموس ثبت شده در کشور داریم که گنجینه ارزشمند و گمشده جامعه امروز به شمار می‌رود.

او با اشاره به در پیش بودن هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی اضافه کرد: میراث قبل و بعد از اسلام بسیار ارزشمند است و باید برجستگی‌های آن را استخراج کنیم و راوی‌ها و محققان به درستی در این زمینه کار کنند .

ضرغامی گفت: امروز جوانان ما نیاز دارند با هویت و گذشته خود آشنا شوند و هفته موزه‌ها فرصت خوبی برای این موضوع است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.