راههای تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان بررسی شد

در دیدار خاندوزی با همتای عربستانی؛

راههای تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و عربستان در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران و وزیر مالیه (دارایی) عربستان بررسی شد

به گزارش شهروند آنلاین؛رسانه‌های عربستان امروز (شنبه) از دیدار «محمد الجدعان» وزیر مالیه این کشور با «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران خبر دادند و افزودند: در این دیدار که دیروز (جمعه) در حاشیه اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی انجام شد، طرفین درباره راه‌های تقویت و توسعه همکاری‌های اقتصادی فی مابین تهران و ریاض تبادل نظر کردند.

وزیر مالیه عربستان در این باره گفت: در این دیدار در مورد فرصت‌های پیش رو برای توسعه و تقویت روابط مشترک بین دو کشور گفت وگو کردیم.

رسانه‌های عربستان به نقل از خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان نوشتند: گسترش روابط اقتصادی ایران و عربستان برای هر دو طرف سودآور و به نفع همه کشورهای منطقه است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران با بیان اینکه سیاست «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تحکیم روابط با کشورهای همسایه استوار است، افزود: در این زمینه طی یک سال و نیم گذشته دستاوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم و انتظار داریم شاهد افزایش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری با کشورهای همسایه باشیم.

خاندوزی تصریح کرد: توافق ایران و عربستان با میانجیگری کشورهای دوست، فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین دو کشور را افزایش خواهد داد.

«سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران روز پنجشنبه به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی و دیدار با مقامات این بانک و عربستان در راس هیاتی اقتصادی وارد جده شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

بانک توسعه اسلامی (ISDB) یکی از موسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان براساس اصول شریعت اسلامی در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۵ میلادی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار در جده عربستان تاسیس شد.

ایران به همراه ۵۶ کشور دیگر در سال ۱۹۸۹ با پذیره‌نویسی ۱۴۹۱ میلیون دینار به عضویت بانک توسعه اسلامی درآمده است./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.