هند کوه نور را می‌خواهد/ اختلاف آمریکا و آفریقای جنوبی عمیق‌تر می‌شود

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 13 می 2023

شنبه، 13 می 2023، فایننشال‌تایمز از عمیق‌تر شدن اختلاف میان ایالات متحده و آفریقای جنوبی بر سر روسیه گفت.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های فایننشال‌تایمز، دیلی‌تلگراف و دیلی‌صباح به شرح زیر است:

فایننشال‌تایمز

«اختلاف و  مناقشه ایالات متحده و آفریقای جنوبی عمیق‌تر می‌شود» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است که می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در بحبوحه طوفان دیپلماتیک، پس از اینکه آمریکا ادعا کرد آفریقای جنوبی سلاح به مسکو ارسال کرده است، با همتای آفریقای جنوبی خود صحبت کرده است. ادعا می‌شود که سلاح و مهمات در سال 2022 در یک کشتی روسی که در شهر بندری «کیپ تاون» پهلو گرفته بود، قرار داشته است. تصویر اصلی این روزنامه از رقابت‌های انتخاباتی ترکیه حکایت دارد با عنوان «انتخابات ترکیه؛ اردوغان با رقبای متحد رو‌به‌روست».

دیلی‌تلگراف

دیلی‌تلگراف می‌گوید هند خواستار بازگرداندن گنجینه‌های استعماری از جمله الماس کوه نور و آثار باستانی و تاریخی-هنری این کشور است. به گزارش این روزنامه، هند کارزاری دیپلماتیک برای بازپس‌گیری الماس کوه نور و سایر گنجینه‌های این کشور از بریتانیا به راه خواهد انداخت. مقامات دهلی در حال آماده‌سازی چیزی هستند که ممکن است بریتانیا را با بزرگ‌ترین دعوی استرداد مواجه کند که به‌طور بالقوه شامل هزاران اثر باستانی است، آثاری که در طول دوران امپراتوری به بریتانیا برده شده‌اند.

دیلی‌صباح

«کشور در مسیر انتخابات برای برگزیدن رئیس‌جمهوری آینده و قانون‌گذاران» عنوان گزارش اصلی دیلی‌صباح چاپ ترکیه است که این‌گونه آغاز شده: «در آنچه به‌عنوان مهم‌ترین انتخابات سال 2023 توصیف‌ شده، رأی‌دهندگان در 81 استان کشور پای صندوق‌های آرا می‌روند تا رئیس‌جمهوری آینده و قانون‌گذاران پارلمان را انتخاب کنند.» در ادامه در یادداشتی با عنوان «20 سال سرمایه‌گذاری: تبدیل ترکیه به برند جهانی» آمده: «وقتی استانداردهای جهانی را در نظر می‌گیریم، یک کشور به‌عنوان پیشتاز خودنمایی می‌کند و آن جمهوری ترکیه است. در حالی که چیزی به انتخابات سرنوشت‌ساز باقی نمانده، اکنون فرصتی مناسب برای ارزیابی موقعیت کنونی ترکیه و مسیر آینده آن است.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.