فرصتی برای بخشودگی کارفرمایان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان، خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ میرهاشم موسوی با اعلام این خبر اضافه کرد: با توجه به نام‌گذاری سال جاری به نام سال “مهار تورم و رشد تولید” از سوی مقام معظم رهبری و به منظور مساعدت و پشتیبانی از کارفرمایان واحد‌های تولیدی و تقویت توان تولیدی کشور، طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان از ابتدای خرداد تا پایان مرداد سال جاری اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی، در ادامه افزود: کارفرمایان متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند علاوه بر پرداخت نقدی اصل بدهی بیمه‌ای خود، گزینه پرداخت اقساطی را در صورت توافق با شعب این سازمان، انتخاب و اِعمال کنند.

به گفته میرهاشم موسوی در صورتی‌که برای پرداخت اصل بدهی بیمه‌ای، تعداد اقساط ماهیانه ۱۲ ماه انتخاب شود، کارفرما از صددرصد بخشودگی جرایم برخوردار می‌شود؛ و در صورتی که تعداد اقساط ماهیانه؛ ۱۸ ماه انتخاب شود از ۸۵ درصد بخشودگی جرایم بهره‌مند خواهد شد.

بر این اساس در صورتی که تعداد اقساط ۲۴ یا ۳۶ ماه انتخاب شود کارفرما به ترتیب از ۷۵ درصد و یا ۵۰ درصد بخشودگی بهره‌مند خواهد شد.

کارفرمایان متقاضی دریافت این تسهیلات باید درخواست خود را از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir حداکثر تا تاریخ سی و یکم مرداد ثبت کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی قرار است بخشنامه این بخشودگی در چند روزآینده صادر و به واحد‌های اجرایی این سازمان ابلاغ شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.