تمکین اردوغان به رأی مردم

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: ما از طریق دموکراسی بر سر کار آمدیم و اگر مردم تصمیم دیگری بگیرند بر اساس ضرورت‌های دموکراسی آن را می‌پذیریم.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی تی ۲۴ ترکیه، رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: اتحاد جمهور که از احزاب عدالت و توسعه، حرکت ملی‌گرا، رفاه نوین و اتحاد بزرگ تشکیل شده است، نتیجه انتخابات سراسری ۱۴ مه (امروز) را خواهد پذیرفت.

رجب طیب اردوغان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات بازنده شوید چه واکنشی نشان خواهید داد؟ بر پایبندی به اراده ملی تاکید کرد و گفت: اتحاد جمهور ضامن دموکراسی در ترکیه است. احزابی باورمند به دموکراسی این اتحاد را تشکیل داده‌اند و آرای مردم هرچه باشد آن را خواهند پذیرفت.

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد: ما از طریق دموکراسی بر سر کار آمدیم و اگر مردم تصمیم دیگری بگیرند بر اساس ضرورت‌های دموکراسی آن را می‌پذیریم.

او خاطر نشان کرد:هنگامی که حزب جمهوریت خلق در انتخابات شهرداری استانبول پیروز شد شهردار ما نگفت که ما از شهرداری خارج نمی‌شویم.

اردوغان افزود: من به مردم اعتماد دارم. به باور من کسی که به نتیجه انتخابات احترام نگذارد برای مردم احترام قائل نیست./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.