هوش مصنوعی به کمک خدمات امدادی و بشردوستانه هلال‌احمر آمد

اولین رویداد به‌کارگیری فناورانه هوش مصنوعی در عملیات‌های امداد و نجات، صبح امروز با رونمایی از پوستر فرخوان این رویداد در جمعیت هلال احمر کلید خورد

به گزارش شهروند آنلاین؛وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جمعیت هلال احمر و معاون بنیاد نخبگان،صبح امروز در جریان نخستین نشست جامعه نخبگان کشور با جمعیت هلال احمر از پوستر اولین رویداد به‌کارگیری فناورانه هوش مصنوعی در عملیات‌های امداد و نجات رونمایی کردند.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر درباره این رویداد گفت: طراحی محصولات و سامانه‌های نوین در امدادرسانی به خصوص در زمینه توزیع اقلام در بین متاثرین از سانحه و به‌کارگیری فناوری‌های نوین در مدیریت بحران بخشی از محورهای این رویداد است.

پیمان صابریان افزود: توسعه کیفی خدمات توانبخشی به جامعه معلولان کشور و عموم توانخواهان از دیگر اولویت‌های هوش مصنوعی در جمعیت هلال احمر است.

صابریان درباره استفاده از هوش مصنوعی در آموزش همگانی جامعه و آموزش تخصصی نجاتگران گفت: در برگزاری این رویداد به کاربرد هوش مصنوعی در پیش‌گیری و اعلام به‌هنگام مخاطرات طبیعی توجه شده است اما آنچه مهم‌تر است بهره‌مندی از ظرفیت هوش مصنوعی در ارتقای کیفی و افزایش پراکندگی آموزش‌های همگانی در اقشار و اصناف مختلف در جای جای کشور ایران است. هوش مصنوعی می‌تواند فراگیری مهارت‌های کمک‌های اولیه و اصول مواجهه با مخاطرات را دچار تحول کند و این یکی از مهم‌ترین محورهای رویدادی است که اکنون از پوستر فرخوان آن رونمایی شد.

گفتنی است، همایش ارتباط جامعه نخبگانی کشور با جمعیت هلال احمر صبح امروز با سخنرانی رئیس جمعیت هلال احمر و وزیر علوم افتتاح شد و با برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه امداد و نجات، اقدامات بشردوستانه و تاثیر تغییرات اقلیمی‌بر سوانح ادامه یافت./پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.