اردوغان بر سریر قدرت می‌ماند؟/ هشدار بریتانیا درباره افزایش شدید مهاجرت

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ سه‌شنبه، 16 می 2023

سه‌شنبه، 16 می 2023، نیویورک‌تایمز تیتر زد: «کنترل اردوغان بر قدرت سست می‌شود، اما همچنان پابرجاست». «وزرا درباره افزایش شدید مهاجرت پیش از انتخابات هشدار دادند» عنوان گزارش دیلی‌تلگراف بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های نیویورک‌تایمز، دیلی‌تلگراف و چاینادیلی‌ به شرح زیر است:

نیویورک‌تایمز

«کنترل اردوغان بر قدرت سست می‌شود، اما همچنان پابرجاست» عنوان گزارش نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «تورم فزاینده باعث شد مردم او احساس فقیرتر شدن کنند. دولتش متهم شد که در پاسخ به زمین‌لرزه‌های فاجعه‌باری که سه ماه پیش باعث کشته‌شدن بیش از 50 هزار نفر شد، سهل‌انگاری کرده است و او با اپوزیسیونی تازه‌متحد روبه‌رو شد که وعده داد حرکت پیوسته او به سمت حکمرانی تک‌نفره را معکوس کند.»

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز با این توضیح همراه است: «پوسترهای رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، در استانبول. رأی او در انتخابات روز یکشنبه غالب نشد و انتخابات به دور دوم در 28 می کشیده شد.»

دیلی‌تلگراف

«وزرا درباره افزایش شدید مهاجرت پیش از انتخابات هشدار دادند» عنوان گزارش اصلی روزنامه دیلی‌تلگراف است. این روزنامه درباره پیش‌بینی وزارت کشور مبنی بر «افزایش شدید» دیگر مهاجرت پیش از انتخابات بعدی، به دلیل افزایش کارگران و دانشجویان خارجی گفته است. چندین روزنامه انگلیسی از جمله دیلی‌تلگراف، تصویر اصلی خود را به استقبال ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، از ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، اختصاص دادند. سوناک متعهد شده پهپادهای انتحاری سفارشی را برای کمک به اوکراین در اختیار این کشور در حال جنگ قرار دهد.

چاینا دیلی

«رئیس‌جمهوری از روابط قوی با اریتره استقبال می‌کند» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است که این‌گونه آغاز می‌شود: «شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، دوشنبه بر آمادگی این کشور برای بررسی همکاری با اریتره در توسعه زیرساخت‌ها، ارتباطات راه دور، کشاورزی، معدن و شیلات به‌عنوان بخشی از گام‌های بلند برای توسعه همکاری برد – برد تاکید کرد. شی در گفت‌وگو با ایسایاس افورکی، رئیس‌جمهوری اریتره، در پکن، بر تعهد پکن در حمایت از ملت آفریقا برای حفاظت از حق حاکمیت‌شان، امنیت و منافع توسعه و مخالفت با مداخله خارجی در امور داخلی آنها و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه تاکید کرد.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.