نگران پولادمردان هستیم!

تلاش فدراسیون وزنه‌برداری افزایش رکوردها

واکنش حسین رضازاده به نتایج نه چندان مطلوب تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا.

به گزارش شهروند آنلاین، پنجاه‌ویکمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا در شرایطی به میزبانی شهر جینجو در کشور کره‌جنوبی برگزار شد که کاروان ایران با 15ورزشکار شامل 10نفر در بخش مردان و 5نفر در بخش بانوان اعزام شد که حاصل تلاش آنها 2طلا، 3نقره و 5برنز بود. در این دوره از رقابت‌ها 113ورزشکار از 21کشور در بخش بانوان و 139وزنه‌بردار از 32کشور در بخش مردان به روی تخته رفتند و در مجموع نیز 180مدال توزیع شد که سهم 15نماینده ایران فقط 10مدال بود. نکته قابل تامل درخصوص این رقابت‌ها، حضور 6 نماینده ایران در اوزان المپیکی بود که نهایتا تنها موفق به کسب دو نقره و دو برنز برای کاروان ایران شدند و بدین‌ترتیب ایران در اوزان المپیکی هیچ مدال طلایی در رقابت‌های آسیایی کسب نکرد تا این نتیجه، زنگ خطر بزرگی برای وزنه‌برداری ایران باشد.

حالا حسین رضازاده، رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری و همچنین رئیس فعلی کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری که بارها رکورد‌های جهانی این رشته را کسب کرده است، در گفت‌وگویی نسبت به نتیجه نه‌چندان خوب ملی‌پوشان کشورمان در مسابقات آسیایی اشاره کرده است. او ضمن ابراز اینکه، این نتایج درخور تیم ملی ایران نیست، گفت: «وزنه‌برداران صددرصد باید افزایش رکورد داشته باشند. وزنه‌برداری، رشته رکوردی است و در این چند ماه، باید تلاش خود را کنند. فدراسیون هم همه امکانات را فراهم کرده است. من ابتدا امیدوارم آسیب‌دیدگی پیش نیاید و بعد افزایش رکورد داشته باشند. شرایط مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خیلی متفاوت از قهرمانی آسیاست و رقابت، سنگین‌تر خواهد بود. شرایط در بازی‌های آسیایی هم متفاوت است چون در قهرمانی آسیا هم دیدید که همه تلاش و سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند مدال بگیرند.»

قهرمان سابق المپیک در مورد از دست رفتن طلای فوق‌سنگین آسیا افزود: «وزنه‌بردار ارمنی‌الاصل بحرین در یک ضرب، وزنه‌های خیلی خوبی زد. با تلاش‌هایی که فدراسیون انجام می‌دهد، امیدوارم بتوانیم طلای فوق‌سنگین را دوباره بگیریم. وزنه‌برداران باید تمرینات خوبی انجام دهند و رها نشوند. وزنه‌برداران مدتی رها شده بودند اما باید به‌طور مستمر در اردوها باشند و رکوردهایشان بالا بیایند. وزنه‌برداران ما از نزدیک شرایط را در قهرمانی آسیا دیدند و هر کسی مدال می‌خواهد باید خوب تمرین کند و افزایش رکورد داشته باشد.»

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.