گسترش روابط، هدف مشترک ایران و پاکستان

در آئین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق مطرح شد

رئیس‌جمهور گفت: ارتباطات ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف همواره وجود داشته و افزایش پیدا خواهد کرد

به گزارش شهروند آنلاین؛سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان سیستان و بلوچستان، در آئین افتتاح پست و خط جدید تبادل انرژی برق بین ایران و پاکستان اظهار کرد: ارتباطات ایران و پاکستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برقرار بوده و روز به روز گسترش یافته و امروز اراده دو کشور بر بهبود و ارتقای بیش از پیش این روابط است.

وی در مراسم مشترک افتتاح پست و خط تبادل برق میان ایران و پاکستان که با حضور شهباز شریف نخست وزیر این کشور برگزار شد، از این‌ه با این افتتاح یکی از جلوه‌های تعمیق و تقویت همکاری میان دو کشور دوست و برادر رقم می‌خورد، اظهار خرسندی کرد و با بیان این‌که ایران و پاکستان روابط عمیقی دارند که ریشه در اشتراکات فرهنگی و اعتقادی دو کشور دارد، گفت: پاکستان، مردمی بسیار فهیم و متدین دارد که علاقمند انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و امروز روابط دو ملت مثال‌زدنی است.

وی افزود: ارتباطات ایران و پاکستان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف برقرار بوده و روز به روز گسترش یافته و امروز اراده دو کشور بر بهبود و ارتقای بیش از پیش این روابط است.

رئیس جمهور با خوشامدگویی به نخست وزیر و دیگر مقامات پاکستانی حاضر در این مراسم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی علیرغم تهدیدها، فشارها و تحریم‌ها با همت دانشمندان و فرهیختگان جوان خود و با تکیه بر دانش و فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی گام‌های بلندی برداشته است.

وی با بیان این‌که «ایران توانسته با تکیه بر توانمندی‌های داخلی همه تحریم‌ها را خنثی کند»، تصریح کرد: شاید سطح پیشرفت‌های حاصل شده در ایران برای برخی باورپذیر نباشد. یکی از بخش‌هایی که در آن کار بسیاری شده حوزه انرژی است. امروز ایران در عرصه برق و نفت و گاز تولیدکننده و صادرکننده است و توانسته در زمینه دانش‌بنیان نیز گام‌های خوبی در عرصه انرژی بردارد.

وی با قدردانی از وزیر نیرو و دست‌اندرکاران اجرای این طرح که با اقدامات جهادی در مدت کوتاهی عقب‌ماندگی‌های اجرای آن را جبران کردند، خاطرنشان کرد:‌ ایران علاوه بر آمادگی برای همکاری‌های گسترده‌تر با پاکستان در عرصه انرژی، در راستای سیاست تقویت روابط همسایگی در حال راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی با پاکستان نیز هست تا علاوه بر ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مرزنشینان به تسهیل تجارت میان دو کشور نیز کمک شود.

رئیسی پیام حضور نخست وزیر و مقامات پاکستان در نقطه مرزی را امنیت بالای منطقه عنوان کرد و گفت: ‌امروز دو کشور مرز را یک فرصت و نه یک تهدید می‌بینند و هر گونه ناامنی در طرف مقابل را ناامنی برای خود می‌دانند.

وی با بیان این‌که «عمیقا معتقدیم که راه حل مسائل منطقه گفت‌وگو میان مسئولین کشورهای منطقه است»، افزود: دخالت بیگانگان در منطقه به هیچ عنوان گره‌گشا نخواهد بود، بلکه تهدید تلقی می‌شود. حضور بیگانگان در منطقه هیچ مسئله‌ای را حل نمی‌کند. ایران و پاکستان تجربه حضور بیگانگان در مرزهای خود را دارند که دو دهه حضور آنها در افغانستان نتیجه‌ای جز قتل، کشتار و تخریب نداشته و فقط ۳۵ هزار کودک معلول در افغانستان باقی گذاشته است.

وی با بیان این‌که «امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که حضور آمریکایی‌ها در منطقه و افغانستان امنیت‌ساز نیست»، اظهار داشت: در عوض همکاری بین ایران و پاکستان می‌تواند امنیتی پایدار را در منطقه رقم بزند و همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری می‌تواند به پیشرفت دو کشور کمک شایسته‌ای کند./ ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.