هلال‌احمر به کمک حل بحران آب آمده است

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس ضمن تقدیر از فعالیت های هلال احمر، گفت: همانگونه که هلال احمر در بحث آب پای کار آمده، سایر نهادهای غیر دولتی که وظیفه محرومیت‌زدایی دارند پای کار بیایند

به گزارش شهروند آنلاین؛مصطفی نخعی صبح پنج شنبه در آئین افتتاح طرح ملی نذر آب ۵ در شهرستان نهبندان، اظهار کرد: موضوع  آب که امروز هلال احمر دنبال می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که آب چالشی مهم و جدی است، گفت: در خراسان‌جنوبی با بیش از ۲۰ سال خشکسالی تغییر اقلیم را جدی نگرفتیم.

نخعی با تاکید براین‌که باید برای بحث تغییر اقلیم برنامه‌ریزی شود، اظهار کرد: در شهرستان نهبندان در بحث آب شرایط بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه باید پروژه انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و خراسان‌ها جدی گرفته شود، گفت: این موضوع سال گذشته به قانون تبدیل شده که برای اجرایی شدن باید تسریع شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی‌گفت: بخشی از طرح انتقال آب به خراسان جنوبی شروع شده که باید تسریع شود چراکه بحث آب جدی است.

نخعی تاکید کرد: پروژه انتقال آب به هر صورتی که هست باید توسط دولت جدی گرفته و دنبال شود.

وی به دیپلماسی آب اشاره و با تاکید بر این‌که قوی‌تر پیگیری شود، گفت: حق آبه کشور از سمت افغانستان باید جدی گرفته شود درغیر این صورت با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب آب از کشور خارج می‌شود که باید برای این مسئله چاره اندیشی شود.

نخعی به پروژه سد بندان که چندین سال است در حال ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی روی زمین مانده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، آب مسئله ای مهم بوده که در صورت احداث سد، مشکلات آب در شهرستان نهبندان کمتر می‌شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی‌گفت: جای مدیران آب، بهداشت و درمان در این جلسات خالی است و باید حداقل در این گونه مراسم باشند و برای مردم توضیح دهند.

نخعی ضمن تشکر از فعالیت های هلال احمر، گفت: همانگونه که هلال احمر در بحث آب پای کار آمده، سایر نهادهای غیر دولتی که وظیفه محرومیت‌زدایی دارند پای کار بیایند.

وی اظهار کرد: از ستاد اجرایی فرامین حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و آستان قدس انتظار داریم همانند هلال احمر به کمک آب بیایند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی‌گفت: در این شرایط سخت و بحرانی خشکسالی انتظار داریم به کمک آب آمده تا شرایط سخت تر از این را در شهرستان شاهد نباشیم.

حجت الاسلام خزائی، امام جمعه نهبندان هم در این مراسم با اشاره به محرومیت های نهبندان بیان کرد: طی سال های اخیر کمبود آب، مهاجرت بسیاری از روستاییان را رقم زده که نیازمند توجه است.

وی خواستار توجه دولت مردان به روستاهای مرزی به ویژه در نهبندان شد و گفت: اگرچه طی سال های اخیر اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری انجام شده اما نیاز است پروژه‌های آبی در اولویت قرار گیرد./روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.