امیرعبداللهیان: افغانستان اجازه سنجش میزان آب هیرمند را به هیات فنی ایران نداده است

واکنش وزیر امور خارجه کشورمان به بیانیه طالبان؛

وزیر خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود از عدم همکاری افغانستان برای بازدید هیات‌های فنی ایران از سنجش میزان آب هیرمند خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه -۲۸ اردیبهشت ماه- درباره حقابه هیرمند به حاکمان افغانستان اخطار داد و گفت: اگر کارشناسان ما کمبود آب را تایید کنند حرفی نداریم وگرنه اجازه نخواهیم داد حق مردم ما تضییع شود؛ حرف من را جدی بگیرید تا بعداً گلایه نکنید.

«ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان» نیز همان روز یعنی پنجشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای در واکنش به اظهارات رئیس جمهوری کشورمان درباره حقآبه هیرمند تاکید کرد: امارت اسلامی یکبار دیگر تعهد می‌سپارد که با در نظر داشت موافقت نامه آب هلمند (هیرمند) تمام تلاش خویش را به خرج می دهد که آب تعهد شده به مردم ایران برسد.

حالا در جدید ترین واکنش‌ها به این موضوع حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی اعلام کرد که در ماه های اخیر مکررا از ملامتقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خواستم طبق عهدنامه هیرمند، به تعهدات خودشان عمل کنند و امکان بازدید هیات‌های فنی و سنجش میزان آب را فراهم کنند، که نکردند.

امیرعبداللهیان در ادامه نوشته که سیستان از خشکسالی رنج می برد. ملاک بود و نبود آب، بازدید فنی و عینی است و نه صدور بیانیه سیاسی./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.