ایران – استرالیا، این‌بار در فوتبال زنان

همه چیز درباره مسیر صعود به المپیک

قرعه سخت تیم ملی فوتبال زنان ایران در مرحله دئم مسابقات مقدماتی برای صعود به المپیک پاریس.

به گزارش شهروند آنلاین،بعد از صعود تیم‌ملی زنان ایران از مرحله نخست دور مقدماتی برای حضور در المپیک پاریس که با یک پیروزی و یک تساوی برابر میانمار در خانه حریف به دست آمد، صبح پنجشنبه گروه‌بندی دور دوم این رقابت‌ها در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد و به این ترتیب شاگردان مریم آزمون در گروه A با تیم‌های استرالیا، فیلیپین و چین تایپه هم‌گروه شدند. اما بعد از مشخص‌شدن گروه‌بندی این رقابت‌ها، با حضور 12 تیم برتر قاره کهن در سه گروه چهار تیمی، صبح دیروز تاریخ دقیق برگزاری مسابقات نیز اعلام شد و به این ترتیب ملی‌پوشان کشورمان از چهارم تا دهم آبان‌ماه سه مسابقه حساس خود را انجام خواهند داد.

این درحالی است که تیم‌ملی زنان ایران تاکنون سه بار در تاریخ خود به این مرحله از مسابقات صعود کرده، اما هرگز به دور بعدی رقابت‌ها راه پیدا نکرده است و شاگردان آزمون به دنبال تاریخ‌سازی در این دوره از مسابقات هستند.

دختران ملی‌پوش کشورمان درحالی با تیم‌های استرالیا، چین تایپه و فیلیپین در گروه اول این رقابت‌ها هم‌گروه شدند که هر سه تیم از رنکینگ بهتری در جمع برترین تیم‌های آسیا و جهان نسبت به ایران برخوردار هستند، با این اوصاف به نظر می‌رسد تیم‌ملی زنان ایران مسیر سختی برای صعود به المپیک پاریس در پیش دارد.
استرالیا که هم‌اکنون به عنوان برترین تیم قاره کهن در صدر برترین‌ تیم‌های زنان آسیا قرار دارد، در رنکینگ جهانی نیز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. چین تایپه و فیلیپین هم به ترتیب جایگاه ششم و نهم برترین تیم‌های آسیا را به خود اختصاص داده‌اند. این درحالی است که ایران هم‌اکنون در جایگاه دوازدهم برترین تیم‌های قاره کهن قرار دارد.  در پایان مرحله گروهی، تیم‌های نخست و بهترین تیم دوم در مرحله حذفی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

گروه‌بندی کامل دور دوم مسابقات مقدماتی المپیک به شرح زیر است:

گروه A: استرالیا (میزبان)، چین تایپه، فیلیپین، ایران
گروه B: چین (میزبان)، کره‌جنوبی، تایلند، کره‌شمالی
گروه C: ژاپن، ویتنام، ازبکستان (میزبان)، هند

همچنین تقویم مسابقات ایران در این مسابقات به شرح زیر است:

*پنجشنبه 4 آبان‌ماه: استرالیا – ایران/چین تایپه – فیلیپین
*یکشنبه 7 آبان‌ماه: ایران – چین تایپه/ فیلیپین – استرالیا
*چهارشنبه 10 آبان‌ماه: استرالیا – چین تایپه/ فیلیپین – ایران

 

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.