بارش باران امروز در تهران، البرز، قزوین، مرکزی و گیلان تشدید می‌شود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به گسترش و تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی در تهران و ۳ استان دیگر طی امروز (یکشنبه) هشدار داد

به گزارش شهروند آنلاین؛بر اساس هشدار سازمان هواشناسی «رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید در بعضی ساعات احتمال گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ و کاهش نسبی دما» یکشنبه برخی استان‌ها را فرا می‌گیرد.

این شرایط امروز (یکشنبه) در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی و دامنه و ارتفاعات گیلان رخ می‌دهد.

پیامدهای سامانه شامل «لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ» است.

بارش‌ها فردا (دوشنبه) با شدت کمتر در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، نیمه شمالی و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان ادامه دارد.

روز (سه‌شنبه) نیز در نیمه شمالی خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی هوا بارانی است.

توصیه می‌شود برای مواجهه مناسب با این شرایط در مناطق درگیر، نسبت به عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین‌شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ شود./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.