طولانی‌ترین تشویق ایستاده برای ساخته اسکورسیزی

«قاتلان ماه کامل» تازه‌ترین اثر مارتین اسکورسیزی، جشنواره فیلم کن را با تشویق ۹ دقیقه‌ای فتح کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، لئوناردو دی کاپریو، لیلی گلادستون و مارتین اسکورسیزی در اکران قاتلان ماه کامل در هفتاد و ششمین جشنواره فیلم کن که در کاخ جشنواره‌ها در ۲۰ می ۲۰۲۳ انجام شد، با طولانی‌ترین تشویق ایستاده حاضران مواجه شدند.

این درام ۳ ساعت و ۲۶ دقیقه‌ای با بازی لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلادستون، داستان یک فصل تاریک و عمدتا ناشناخته از تاریخ آمریکا را که با تماشاگران تئاتر در ریویرای فرانسه نیز مرتبط است، روایت می‌کند.

جمعیت حاضر در سالن برای تماشای این فیلم که حتی طولانی‌تر از تایتانیک است به قدری شیفته آن شدند که از جای خود برخاسته و به مدت ۹ دقیقه ایستاده با تشویق خود از آن استقبال کردند.

داستان قاتلان ماه کامل در شمال شرقی اوکلاهاما اتفاق می‌افتد که اعضای اوسیج نشن به شیوه‌ای سیستماتیک برای اهداف شوم به قتل می‌رسند.

کیت بلانشت که برای ایفای نقش کاترین هپبورن در فیلم هوانورد جایزه اسکار را از آن خود کرده، در حالی که اسکورسیزی روی صندلی خود نشسته بود، همراه با حاضران به تشویق فیلم پرداخت.

پس از پایان تشویق حاضران، اسکورسیزی از اوسیج‌ها تشکر کرد و گفت: ما این فیلم را چند سال پیش در اوکلاهاما فیلمبرداری کردیم. او اضافه کرد که مدت زمان زیادی برای این کار صرف شده است.

او از قاتلان ماه کامل به عنوان یک تجربه شگفت‌انگیز نام برد و افزود: ما در آن دنیا زندگی می‌کردیم.

خالق قاتلان ماه کامل در حالی که جمعیت به تشویق‌های خود ادامه می‌دادند مدام از آنها تشکر می‌کرد.

اگر چه اکران فیلم با تاخیر ۴۵ دقیقه‌ای همراه بود اما قاتلان ماه کامل مورد انتظارترین فیلم جشنواره فیلم کن بود.

اتفاقات این درام تاریخی در دهه ۲۰ میلادی در اوکلاهما جریان دارد و درباره هدف قرار دادن و قتل سریالی اعضای قبیله نفت‌خیز اوسیج است. این فیلم به قتل‌های اکلاهما در دهه ۱۹۲۰، به دنبال کشف نفت در زمین‌های قبیله سرخ‌پوستِ اوسیج‌ها می‌پردازد.

اسکورسیزی برنده اسکار برای رفتگان که به طور معمول در میان بزرگترین فیلمسازان تاریخ قرار دارد، در اثر جدید خود قتل سریالی اعضای بومیان آمریکا و تحقیقات در مورد یک رشته جنایات وحشیانه توسط FBI را به تصویر می‌کشد.

اریک راث نویسنده فیلم‌هایی چون Forrest Gump و The Curious Case of Benjamin Button، فیلمنامه قاتلان ماه کامل را نوشته است. این فیلم هفتمین همکاری اسکورسیزی و دی‌کاپریو و نیز دهمین همکاری میان اسکورسیزی و دنیرو است.

بودجهٔ ۲۰۰ میلیون دلاری این فیلم بالاترین رقمی است که تاکنون برای تولید فیلمی در ایالت اوکلاهما هزینه می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.