چرا گریه می‌کنیم؟

گریه کردن برای بدن خواص درمانی و حفاظتی دارد.

به گزارش شهروند آنلاین،گریه واکنش طبیعی بدن به یک احساس است. در حالی که ما اغلب گریه را با غم و اندوه مرتبط می‌دانیم، اما با شادی شدید و گاهی اوقات با محرک‌هایی مانند عصبانیت و ناراحتی نیز همراه است.

این واکنش گاهی از لحاظ سیستم ایمنی برای بدن مفید است و به سلامت چشم‌ها نیز کمک می‌کند.

درمانگر آنا پاپایوآنو در خصوص توضیح فواید گریه گفت: یک عملکرد سالم، طبیعی و انسانی است که به شما این توانایی را می‌دهد تا درد را کاهش دهید، چشم‌هایتان را سالم نگه دارید و شبکه‌های حمایتی ایجاد کنید.

آنا انواع اشک ریختن را توضیح داد که آنها به حفظ سلامت چشم کمک می‌کنند.

اشک اصلی : این نوع اشک ، حاوی مایعی به نام لیزوزیم (Iysozyme) با خواص ضد میکروبی است. همچنین به مرطوب نگه‌داشتن چشم کمک می‌کند.

اشک انعکاسی: این اشک در واکنش به چیزی که برای چشم‌ها آزاردهنده بوده رخ می‌دهد، گرد و غبار باشد یا حتی در زمان خُردکردن پیاز.

اشک احساسی: نه تنها اثر آرام‌بخش و تسکین‌دهنده بر بدن دارند، بلکه حاوی هورمون‌های استرس هستند که به طور طبیعی میزان کورتیزول را در بدن شما تنظیم می‌کنند.

اشک سرد: این اشک از خوشحالی فرد جاری می‌شود، به نوعی بروزدهنده احساسات خوش و خنکای چشم است.

آنا به فواید گریه و چگونگی کمک آن به حفظ سلامت چشم اشاره کرد:

اثر حمایتی: اشک‌های انسان از عوامل رشد اعصاب هستند که حامی رشد و بقای نورون‌ها هستند.

اثر تسکین‌دهنده: گریه به کاهش هورمون‌های استرس کمک می‌کند و در نتیجه اثر تسکین‌دهنده دارد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می‌کند.

تقویت شفقت و نوع‌دوستی: گریه نوعی رفتار دلبستگی است و اگرچه یک فرآیند شخصی است، اما به نظر می‌رسد که باعث افزایش شفقت و رفتار‌های مثبت اجتماعی شده است.

درد:گریه،واکنش طبیعی بدن به درد است که با ترشح اندورفین و اکسی توسین به کاهش درد کمک می‌کند.

پاکسازی چشم: اشک به تمیز و مرطوب نگه‌داشتن چشم کمک می‌کند.

بینایی: وقتی چشم‌ها به درستی پاکسازی نمی‌شوند، می‌توانند منجر به تاری دید شوند. اشک‌های پایه که هر بار پلک می‌زنیم تولید می‌شوند و مسئول مرطوب نگه‌داشتن چشم‌ها و محافظت از غشا‌های مخاطی هستند.

استرس: گریه راهی است که بدن برای رهایی از هورمون‌های استرس انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد پس از یک گریه خوب استرس را کاهش می‌دهد.

سیستم طبیعی گریه کردن برای بدن مزایای شناخته شده مذکور را دارد و به همین دلیل اگر اشک فردی کم باشد یا قطع شود و یا بنا به دلایلی نتواند پلک بزند باید از اشک مصنوعی استفاده کند./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.