از جنگ تراشه‌ای چین و آمریکا تا سبقت رانندگان معتاد از رانندگان مست در انگلیس!

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 22 می 2023

دوشنبه، 22 می 2023، دیلی‌میل گزارش داد روزانه به‌طور متوسط ​​80 راننده بریتانیایی معتاد به مصرف مواد مخدر پشت فرمان دستگیر می‌شوند. «اتهامات جدید نشانه شکست G7 تلقی می‌شود» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی در این روز بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌میل، فایننشال‌تایمز و چاینا دیلی به شرح زیر است:

دیلی‌میل

روزنامه دیلی‌میل در صفحه نخست خود گزارش داد روزانه به‌طور متوسط ​​80 راننده معتاد به مصرف مواد مخدر پشت فرمان دستگیر می‌شوند، اما پلیس در تعقیب قانونی آنها با چالش‌های متعددی مواجه است. دیلی‌میل می‌گوید که رانندگی هنگامی که فرد تحت تاثیر مصرف مواد مخدر است از رانندگی در حالت مستی پیشی گرفته است. این روزنامه با استناد به گزارش جدید پلیس می‌نویسد بسیاری از رانندگانی که روزانه  به دنبال استفاده از مواد مخدر گرفتار می‌شوند، به دلیل تاخیر در فرایند آزمایش خون از عدالت فرار می‌کنند.

فایننشال‌تایمز

یک روز پس از اینکه گروه 7 (رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان) با طرح مسائلی مانند فعالیت‌های نظامی و نقض حقوق بشر چین را نکوهش کردند، این کشور ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی‌های امنیتی ممنوع کرد. فایننشال‌تایمز گزارش داد که شرکت Micron Technology، سازنده تراشه آمریکایی، پس از آخر هفته‌ای پر از «تنش‌های ژئوپلیتیک فزاینده» در اجلاس سران G7 در ژاپن، از سوی چین تحریم شد که ضربه شدیدی به این شرکت محسوب می‌شود. ساعاتی پس از پایان اجلاس هیروشیما، اداره فضای سایبری چین اپراتورهای زیرساخت‌های کلیدی را از به‌کارگیری محصولات سازنده تراشه آمریکایی منع کرد.

چاینا دیلی

«اتهامات جدید نشانه شکست G7 تلقی می‌شود» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است همراه تصویری با این توضیح: «مردم در اعتراض به نشست گروه هفت (G7) در هیروشیما، ژاپن، 20 می 2023 تجمع کردند.» در این گزارش آمده: «به گفته مقامات و کارشناسان، اتهامات تازه‌ای که از سوی کشورهای ثروتمند عضو گروه هفت علیه چین مطرح می‌شود، نمی‌تواند ناکامی آنها را در پیشبرد حکمرانی جهانی و همچنین کاهش نفوذ گروه هفت پنهان کند. با پایان اجلاس سالانه G7 در هیروشیمای ژاپن، ناظران هشدار دادند که این گروه همچنین برنامه‌های کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده را برای تحریک بیشتر منطقه آسیا-اقیانوسیه از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی طراحی کرد. چین یکی از موضوعات داغ در مجموعه اسنادی بود که در این اجلاس تصویب شد، مانند اعلامیه رسمی رهبران جی 7 در هیروشیما.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.