راه‌اندازی 100 پایگاه موقت در سواحل شمالی

4400 نیروی هلال‌احمر آرامش را به سواحل باز می‌گردانند

اشکان موسوی با اشاره به استقرار 4400 نیروی امدادی در سواحل شمالی کشور، از راه اندازی 100 پایگاه موقت ساحلی در مناطق پرخطر شمال کشور خبر داد

به گزارش شهروند آنلاین؛ اشکان موسوی، مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر در گزارشی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از غرق شدگی شهروندان در سواحل شمالی کشور و آغاز طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل گفت: حدود ده سال است که با توسعه مسیرهای مواصلاتی و افزایش حجم سفرها به شمال کشور، حوادث و سوانح در این مناطق افزایش قابل توجهی داشته و غرق شدگی به یکی از معضلات تابستانی سواحل گلستان، مازندران و گیلان بدل شده است.

با نگاهی به آمار سال های 1390 تا 1400 شاهد هستیم که در این مدت 2 هزار و 493 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده و 1636 نفر نیز به شکل های مختلف در حوادث ساحلی و دریایی مصدوم شده اند.

موسوی تصریح کرد: این بدان معنا نیست که دستگاه‌های مسئول و امدادرسان در این حوزه اقدامی انجام نداده اند بلکه از سال 1390 تا سال 1400 شاهد انجام 7 هزار و 158 ماموریت فقط از سوی هلال احمر در پاسخ به همین تعداد حادثه بودیم که در این ماموریت ها به 15 هزار و 487 نفر در سواحل شمالی کشور امدادرسانی و جان ده‌ها نفر از شهروندان از مرگ حتمی نجات داده شد.

وی افزود: بر همین اساس هلال احمر به عنوان نیروی پشتیبان در طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل، از چند هفته پیش با برنامه ریزی، ساماندهی، تجهیز و آماده باش نیروهای عملیاتی، کمپین «غرق نشویم» را تشکیل داده تا با استفاده از تجارب گذشته و پوشش سراسری سواحل شمالی کشور، ضمن حضور در مناطق پرخطر، اقدامات لازم را برای پیشگیری از حوادث و سوانح انجام دهد.

موسوی ادامه داد: در همین راستا 100 پایگاه موقت ساحلی در شمال کشور راه اندازی شده تا با حضور 4400 نیروی عملیاتی و با بکارگیری ادوات لجستیک شامل قایق نجات، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس، خودروی نجات و بالگرد به شهروندان خدمت رسانی کنند.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: طرح ملی پیشگیری و کاهش غریق در سواحل شمالی کشور در سال 1402 به مدت 127 روز از اول خرداد تا روز سوم مهرماه سال جاری تداوم و 890 کیلومتر نوار ساحلی استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را پوشش می دهد.

لازم به ذکر است؛ در این مدت پایگاه‌های ثابت از ساعت 9 صبح تا ساعت 9 شب دایر بوده و امدادگران نیز در تمامی ساعات شبانه روز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.