آخرین نظرسنجی‌ها به ما چه می گویند؟

جو بایدن یا دونالد ترامپ؟

بر اساس نظرسنجی‌ها بایدن پیشتاز است. او با ۵۱ درصد در برابر ۴۴ درصد از ترامپ سبقت گرفته است

شهروند آنلاین: شمارش معکوس برای انتخابات 2020 آغاز شده و کمتر از چند سات دیگر تا شروع آن نداریم. با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، تب و هیجان برآمد سیاسی آن نیز افزایش یافته است. موضوع بر سر رئیس جمهور آینده است. افزون بر آن، سرنوشت مجلس سنا و مجلس نمایندگان نیز در گروی این انتخابات است.

بازار گمانه‌زنی‌ها و نظرسنجی‌ها  داغ است. حدود ۱۰۰ میلیون نفر تا کنون یا به شکل پستی یا حضوری، رای خود را در صندوق‌ها ریخته‌اند. به‌رغم آن، دو رقیب انتخاباتی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سرنوشت این انتخابات را به سود خود رقم بزنند.

بر اساس نظرسنجی‌ها بایدن پیشتاز است. او با ۵۱ درصد در برابر ۴۴ درصد از ترامپ سبقت گرفته است. پیشتازی هیلاری کلینتون در انتخابات چهار سال پیش اما منجر به پیروزی قطعی او در انتخابات نشد. از این رو، بایدن و ترامپ، هر دو برآنند تا واپسین لحظه به فعالیت‌های انتخاباتی خود ادامه دهند.

فرد پیروز در این انتخابات نیاز به دست‌کم ۲۷۰ رای دارد. تا کنون بایدن می‌تواند نسبت به کسب ۱۱۸ رای مطمئن باشد. احتمال کسب ۹۸ رای دیگر نیز تقریبا قطعی است. در مقابل ترامپ در حال حاضر ۵۷ رای را به طور قطعی دارد و می‌تواند بر کسب ۶۸ رای دیگر نیز با احتمال زیاد مطمئن باشد.

موضوع بر سر ۱۹۷ رای دیگر است. در این بین، ایالت‌هایی همچون تگزاس، ویسکانسین، پنسیلوانیا و فلوریدا می‌توانند نقش مهمی در پیروزی یکی از دو رقیب ایفا کنند.

مجلس سنا

در حال حاضر اکثریت مجلس سنا آمریکا در اختیار جمهوریخواهان است. آن‌ها از مجموع ۱۰۰ کرسی این مجلس، ۵۳ کرسی را در اختیار دارند.

قرار است سرنوشت ۳۵ کرسی مجلس سنا از نو تعیین شود. موضوعی که می‌تواند به چرخشی در توزیع کرسی‌ها در مجلس سنا بیانجامد.

تا کنون روشن است که دموکرات‌ها می‌توانند بر روی کسب ۴۵ کرسی حساب کنند. جمهوریخواهان نیز قادر به کسب ۴۶ کرسی خواهند شد. موضوع تکلیف ۹ کرسی دیگر است. ناظران احتمال اینکه اکثریت به دست دموکرات‌ها بیافتد را منتفی نمی‌دانند.

مجلس نمایندگان

وضعیت در مجلس نمایندگان از سال ۲۰۱۸ به این سو روشن‌تر است. اکثریت با دموکرات‌ها است. اما در انتخابات روز سوم نوامبر، همه ۴۳۵ کرسی این مجلس از نو انتخاب می‌شود.

پیش بینی می‌شود که دموکرات‌ها بتوانند ۲۱۴ کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کنند. جمهوریخواهان هم در مورد کسب ۱۸۲ کرسی می‌توانند مطمئن باشند.

موضوع این جا بر سر ۳۹ کرسی دیگر است. ناظران با توجه به اختلاف بین کرسی‌های دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر این باورند که احتمال موفقیت دموکرات‌ها برای حفظ اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان بسیار زیاد است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.