رئیسی:رابطه ایران و اندونزی با هیچ تکانه‌ای متزلزل نخواهد شد

رئیس‌جمهوری فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی نسبت به مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان‌های اسلامی اندونزی با هدف ارتقای همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی در دیدار روسای سازمان‌های اسلامی اندونزی که پیش از ظهر امروز به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به اندونزی برگزار شد، با اشاره به افزایش گرایش به خداپرستی و خداباوری در ملت‌ها به رغم دین‌ستیزی و تلاش غربی‌ها برای فاصله انداختن میان مردم و دین، تربیت انسان‌های مستعد و مبارزه با انحراف، فساد، بی‌عدالتی و تبعیض را وظیفه سنگین علمای اسلام عنوان کرد.

او با اشاره به وحدت و انسجام موجود میان علمای اندونزی، علاقه به دین و دین‌مداری را از ویژگی‌های برجسته مردم اندونزی عنوان کرد و همکاری علما با دولت برای گسترش اخلاق و معنویت در جامعه را موثر و حائز اهمیت دانست.

او فهم و اعلام موضع به موقع علمای اندونزی نسبت به مسائل جهان اسلام را بسیار مهم توصیف و بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با سازمان‌های اسلامی اندونزی با هدف ارتقای همزمان سطح تعاملات فرهنگی و اقتصادی با این کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به رهنمودهای رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، تنها راه صیانت از نسل جوان در برابر هجوم ضد فرهنگی غرب را گسترش معنویت، اخلاق و ارزش‌های الهی در جوامع عنوان کرد و گفت: بزرگترین سرمایه مردم اندونزی، ایمان به خدا و ارادت به اهل بیت(ع) است و از این منظر روابط ایران با اندونزی نه فقط یک رابطه دیپلماتیک سیاسی و اقتصادی بلکه رابطه‌ای عمیق و مستحکم است که ریشه در باورها و اعتقادات دو ملت دارد و با هیچ تکانه‌ای متزلزل و گسسته نخواهد شد./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.