آخرهفته به رودخانه‌ها نزدیک نشوید!

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدارهواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باران و رعد و برق در ارتفاعات این استان و جاری شدن رواناب از مردم خواست که در تعطیلات آخر هفته در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها مستقر نشوند.

به گزارش شهروند آنلاین،حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع باران و رعد و برق در ارتفاعات استان تهران و جاری شدن رواناب اظهارکرد: توصیه مدیریت بحران به همه مردم عزیز و پایتخت‌نشینان این است که آخر هفته از اسکان در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

او با بیان اینکه طبق گزارش هواشناسی در روزهای پنجشنبه و جمعه، چهارم و پنجم خرداد ماه برای ارتفاعات استان تهران به‌ویژه مناطق شمال‌غربی رگبار باران، رعد وبرق و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ مورد انتظار است، گفت:به همه کوهنوردان آماتور و حرفه‌ای توصیه می‌شود که از صعود به ارتفاعات در مدت زمان مذکور بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و وقوع صاعقه نیز هشدار داد و گفت: طی هشدار صادر شده، ستاد مدیریت بحران استان تهران در آماده‌باش کامل خواهد بود و این ابلاغیه به تمام دستگاه‌های مربوطه ارسال شده است.

یزدی مهر در ادامه به احتمال فعالیت دومین سامانه پیش‌بینی شده توسط سازمان هواشناسی اشاره کرد وگفت: طی فعالیت این سامانه افزایش گرادیان فشاری و نفوذ گردوغبار، وزش باد شدید و گاهی خیلی شدید را از ظهر پنجشنبه تا روز شنبه ششم خردادماه را در استان تهران به‌ویژه مناطق مرکزی و جنوبی و غربی خواهیم داشت، لذا توصیه اکید مدیریت بحران به سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای این است که در مواقع هشدار وقوع گرد و غبار از قرار گرفتن در فضاهای باز و ارتفاعاتی مانند لبه پشت‌بام و … خودداری کنند.

او در ادامه به محکم کردن داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی اشاره کرد و گفت: از همه مالکین بناهای نیمه کاره و دارای داربست و ذینفعان تابلوهای تبلیغاتی می‌خواهیم نسبت به استحکام این موارد اطمینان کافی را حاصل کنند تا خدایی نکرده در زمان وقوع باد شدید شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم./ایسنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.