اتحاد چین و روسیه برای دفع غرب/شبکه‌های اجتماعی خطری برای کودکان

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 24 می 2023

چهارشنبه، 24 می 2023، «جانسون متهم به نقض قوانین کووید شد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف بود. «چین و روسیه برای دفع غرب، دست یکدیگر را می‌فشارند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز در این روز بود.

به گزارش خبرنگار شهروند آنلاین؛ مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دیلی‌تلگراف، نیویورک‌تایمز و لس‌آنجلس‌تایمز به شرح زیر است:

دیلی‌تلگراف

«جانسون متهم به نقض قوانین کووید شد» عنوان گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. تعدادی از روزنامه‌های چهارشنبه بریتانیا از جمله تلگراف، بر این خبر متمرکز بودند که بوریس جانسون، نخست‌وزیر سابق -که سال گذشته به‌ دلیل میهمانی‌های برگزار شده در داونینگ استریت (محل کار و سکونت نخست‌وزیران بریتانیا) در زمان مقررات قرنطینه کرونا جریمه شد- با این ادعا که او همچنین میزبان میهمانی‌هایی در چکرز – افامتگاه نخست‌وزیری در شهر باکینگهام شایر- بوده است، از سوی دفتر کابینه به پلیس ارجاع داده شده است. تلگراف علاوه بر ارائه گزارشی از تحقیقات درباره نقض قوانین کووید از سوی بوریس جانسون، به ریشی سوناک، نخست‌وزیر کنونی انگلیس، در مورد خطرات مهاجرت کنترل‌نشده هشدار می‌دهد.

نیویورک‌تایمز

«چین و روسیه برای دفع غرب، دست یکدیگر را می‌فشارند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در این گزارش آمده: «زمانی که نیروهای روسی بیش از یک سال پیش به اوکراین سرازیر شدند، بسیاری از کارشناسان یک سود غیرمنتظره استراتژیک برای چین پیش‌بینی کردند، چراکه ایالات متحده دوباره با جنگی دور از آسیا مشغول شده بود. اکنون، پکن بسیار نگران است از اینکه بلوک غرب حامی اوکراین در حال ریشه دواندن در همسایگی چین است. رهبران کشورهای گروه 7 آخر هفته گذشته متعهد به حمایت بیشتر از کی‌یف شدند و چین را با به چالش کشیدن ادعاهای این کشور در مورد دریای چین جنوبی، تحت فشار قرار دادنش در مورد نقض حقوق بشر در سین کیانگ، تبت و هنگ‌کنگ خشمگین کردند. حالا مسکو و پکن در حال تقویت روابط خود با برگزاری گفت‌وگوهای امنیتی و تجاری هستند و میخائیل میشوستین، نخست‌وزیر روسیه، در رأس هیاتی از سرمایه‌گذاران تجاری به چین سفر کرده ‌است.»

لس‌آنجلس تایمز

«شبکه‌های اجتماعی برای کودکان خطرناک است» عنوان گزارش صفحه نخست لس‌آنجلس تایمز است که در آن آمده: «دکتر ویوک مورثی، جراح ارشد و شناخته‌شده در آمریکا، ایمنی پلتفرم‌ها را زیر سوال می‌برد و اصرار به محافظت دارد. او هشدار می‌دهد که شواهد کافی وجود ندارد تا نشان دهد استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان بی‌خطر است و از شرکت‌های فناوری، والدین و مراقبان می‌خواهد که  اکنون اقدام فوری برای محافظت از کودکان انجام دهند. با توجه به اینکه تقریبا جوانان از رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان استفاده می‌کنند، تأثیر واقعی آن بر سلامت روان کاملا درک نشده است. او از شرکت‌های فناوری می‌خواهد داده‌ها را به اشتراک بگذارند، شفافیت را با محققان و مردم افزایش دهند و سلامت و ایمنی کاربران را هنگام طراحی محصولات‌شان در اولویت بگذارند.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.