گزینه خارجی مورد نظر قلعه‌نویی لو رفت

جنتلمن جذاب، روی نیمکت تیم ملی ایران!

تیم ملی فوتبال ایران چند روز دیگر دوباره تشکیل خواهد شد تا در تورنمنت کافا در کشور قرقیزستان حضور پیدا کند. در این بین، همه منتظر معرفی رسمی دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی هستند که از مدت‌ها قبل درباره‌اش صحبت شده بود. در این شرایط، گزینه‌ اصلی قلعه‌نویی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران لو رفته؛ گزینه‌ای جذاب با رزومه‌ای قابل قبول و منطقی.

به گزارش شهروند آنلاین، گفته می‌شود مربی خارجی مد نظر قلعه‌نویی، آنتونیو مانیکونه، مربی ایتالیایی، است. بازیکن سابق اینترمیلان در دهه نود میلادی که سابقه بازی با لباس تیم ملی ایتالیا را هم در کارنامه دارد، در دوره مربیگری بیشتر به عنوان مغز متفکر ولادیمیر پتکوویچ، سرمربی مشهور سوییسی، شناخته می‌شد.

این ایتالیایی 56ساله که کار خود را به عنوان مربی با دستیاری در تیم جوانان اینتر زیر نظر فلایو په‌آ آغاز کرده بود، در سال 2008 به عنوان دستیار ولادیمیر پتکوویچ در تیم زیر 19‌سال اینتر مشغول به کار شد و تا پایان تابستان 2012 در این تیم حضور داشت. پس از آن به همراه پتکوویچ به لاتزیو رفت و تا ژانویه 2014 در این تیم حضور داشت تا اینکه نوبت به دوران حضور طولانی‌مدت در بخش ملی رسید. با حضور پتکوویچ در تیم ملی سوییس به عنوان جانشین اوتمار هیتسفلد، مانیکونه هم به عنوان دستیار اول روی نیمکت این تیم نشست و در این مدت حضور در یورو 2016 فرانسه، جام جهانی 2018 روسیه و یورو 2020 را تجربه کرد تا در نهایت پس از قطع همکاری پتکوویچ با فدراسیون فوتبال سوییس، او نیز از تیم ملی جدا شود.

پس از جدایی از تیم ملی سوییس، مربی ایتالیایی نیم فصل در فوتبال فرانسه مشغول به کار شد و به عنوان دستیار، این‌بار پتکوویچ را در تیم فوتبال بوردو همراهی کرد و از فوریه 2022 به این سو، این سرمربی ترجیح داده منتظر پیشنهاداتی جدید باشد. نکته اینکه مانیکونه در بیشتر مدت زمان حضور در کنار پتکوویچ با همان سیستم 4231 کار کرده که در سال‌های اخیر هم تیم ملی ایران با آن به میدان رفته و قلعه‌نویی هم به استفاده از این سیستم در بازی‌های دوستانه برابر روسیه و کنیا روی خوش نشان داده است.

با همه این شرایط، حالا باید منتظر توافق نهایی مانیکونه با فدراسیون فوتبال ایران باشیم. مربی‌ای که فاکتورهای مد نظر سرمربی را هم که در رأس آنها تجربه حضور در جام جهانی است، دارد. بی‌شک نشستن او کنار قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی اتفاقی ویژه و هیجان‌انگیز است که می‌تواند قاب‌های ماندگاری را در آینده ثبت کند.

//اتمام پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.