برنامه سوناک برای اخراج 3هزار پناهجو در ماه

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، جمعه 26 می 2023

گاردین گزارش داده اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد دولت برنامه‌هایی برای اخراج بیش از 3هزار پناهجو در ماه دارد که قرار است از ژانویه سال آینده میلادی اجرایی شود. این طرح غیرانسانی براساس مفاد لایحه مهاجرت غیرقانونی برنامه‌ریزی شده است که در حال حاضر در پارلمان بررسی می‌شود.

فایننشال‌تایمز

 برنامه‌های در آستانه شکست بازنشستگی در انگلیس و طرح‌هایی برای احیای آن، موضوع گزارش فایننشال‌تایمز است. این روزنامه ادعا کرده است که  وزرای دولت انگلیس، در حال بررسی «اصلاحات گسترده» در صندوق حمایت از بازنشستگی تحت حمایت دولت هستند. این طرح قرار است از این اصلاحات برای سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد پوند در مشاغل بریتانیا استفاده کند. براساس این گزارش، سیستم اقتصادی انگلیس نیازمند بازنگری در برنامه‌های صندوق‌های بازنشستگی است تا بتواند از وجوه اضافی در کسب‌وکارهای نوپا حمایت کند و به رشد سرمایه‌گذاری برسد.

نیویورک‌تایمز 

موزه پانوراما 1453 در استانبول که فتح عثمانی‌ها را به تصویر کشیده، عکس یک نیویورک‌تایمز است. این گزارش به جهت‌گیری مجدد فرهنگی در ترکیه توسط اردوغان برای اهداف سیاسی اشاره کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور، روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری روبه‌روی حریفش قرار خواهد گرفت. اردوغان در آخرین غروب آفتاب قبل از دور اول رأی‌گیری در سخت‌ترین انتخابات حکومت دو دهه‌ای خود، از ایاصوفیه برای نماز عصر بازدید و به طرفدارانش تاریخ را یادآوری کرد. دقیقا در مکانی که نزدیک به یک‌هزاره کلیسای جامع گنبدی مرکز مسیحیت ارتدکس بوده است. مکانی که سال‌ها به عنوان موزه بود، در سال 2020 رئیس‌جمهوری دوباره آن را به مسجد تبديل کرد. به نوشته این روزنامه هنگامی که ترک‌ها این یکشنبه برای دور دوم ریاست‌جمهوری به پای صندوق‌های رأی بازگردند، تا حدی به ایدئولوژی سیاسی پشت آن دگردیسی فرهنگی رأی خواهند داد.

گاردین

برنامه سوناک برای اخراج 3هزار پناهجو در ماه؛ گاردین گزارش داده اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد دولت برنامه‌هایی برای اخراج بیش از 3هزار پناهجو در ماه دارد که قرار است از ژانویه سال آینده میلادی اجرایی شود. این طرح غیرانسانی براساس مفاد لایحه مهاجرت غیرقانونی برنامه‌ریزی شده است که در حال حاضر در پارلمان بررسی می‌شود. این روزنامه از این طرح به عنوان تلاش نخست‌وزیر بریتانیا برای عمل به عهدش در جهت «توقف قایق‌ها» یاد کرده و نوشته ریشی سوناک، تحت فشار فزاینده‌ای به دلیل عمل‌نکردن به پروژه کاهش مهاجرت قرار دارد. به گفته این منبع آگاه، که نامش فاش نشده است، از ابتدای ژانویه وزارت کشور قصد دارد هر ماه بیش از 3هزار نفر را که به گفته آن به طور غیرقانونی به کشور سفر کرده‌اند، بازداشت و اخراج کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.