غریب‌آبادی: اسدی تا ساعاتی دیگر در تهران خواهد بود

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر ایران از آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی و بازگشت او تا ساعاتی دیگر به تهران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب‌آبادی روز جمعه اظهارداشت: اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی که به طور غیرقانونی در بلژیک در زندان به سر می‌برد تا ساعاتی دیگر از طریق عمان وارد کشور خواهد شد.

غریب‌آبادی این اقدام را نتیجه تلاش‌های دستگاه‌های ذیربط در پیگیری حقوق هموطنان خود در خارج از کشور دانست و گفت: این تلاش‌ها همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز گفت: دیپلمات گروگان گرفته شده جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل پنج سال اسارت تا ساعاتی دیگر به آغوش میهن اسلامی بازمی‌گردد.

ناصر کنعانی اظهار داشت: اسدالله اسدی در تاریخ ۹ تیر ۱۳۹۷ با طراحی رژیم صهیونیستی و عاملیت برخی سرویس‌های امنیتی اروپایی،در آلمان به گروگان گرفته شده بود.

او افزود: سناریوی صهیونیستی – آمریکایی «دروغ بزرگ» با هدف بحران‌سازی در روابط ایران و اروپا روی پرده رفت و این توطئه درست پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق برجام صورت گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در این زمینه برخی دولت‌های اروپایی تحت تأثیر القائات رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی نفاق قرار داشتند و آنها با نقض تعهدات بین‌المللی پس از «بازداشت خودسرانه» دیپلمات ایرانی، او را در دادگاهی نمایشی و کاملا سیاسی و مدیریت شده به ۲۰ سال زندان محکوم کردند.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از بدو امر با اتخاذ مواضع منطقی و در دفاع از حقوق ایرانیان، ضمن اعلام اعتراض و محکومیت نقض مصونیت دیپلماتیک دیپلمات ایرانی، تمام تلاش خود را برای آزادی این شهروند و دیپلمات ایرانی بکار بست و نهایتا در پی نشست‌های متناوب و مشترک امنیتی و رایزنی وزرای خارجه ایران و بلژیک طی توافقی دوجانبه با دولت بلژیک، آزادی این دیپلمات به گروگان گرفته شده محقق شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.