بازدید کولیوند از هتل‌های زائران در مکه

رئیس جمعیت هلال احمر:ضروری است که دستورالعمل جامع و کاملی برای درمان و تجویز دارو تنظیم شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت بازدید‌های بهداشتی از هتل‌های زائران، گفت: شایع‌ترین بیماری در مراسم حج، بیماری‌های تنفسی است که به اشکال مختلف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا بروز می‌کند.

به گزارش شهروند آنلاین،دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه همایش آموزشی توجیهی سرگروه‌های مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر در مکه مکرمه گفت:معمولا تغییر آب و هوا، تراکم جمعیت، تغییر سبک زندگی، سن زائر و خستگی مخاطراتی را در مراسم حج ایجاد می‌کند.

کولیوند با بیان اینکه شایع‌ترین بیماری در مراسم حج، بیماری تنفسی است، افزود: در تمامی دوره‌ها بیشترین مراجعه کننده افراد مبتلا به بیماری تنفسی هستند که به اشکال مختلف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کرونا بروز می‌کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: مخاطره دیگر، مصرف نکردن به موقع دارو در زائرانی است که بیماری مزمن دارند.

او افزود: مشکلات گوارشی با تغییر سبک زندگی و غذا به وجود می‌آید و بحث گرمازدگی، انواع تروما‌ها و تصادفات در پله‌های برقی و استفاده از وان حمام و سرویس بهداشتی از دیگر مخاطراتی است که وجود دارد.

کولیوند گفت: بازدید‌های بهداشتی از هتل‌ها و توزیع غذا در وعده‌های غذایی را جدی انجام دهید تا از بروز برخی بیماری‌ها پیشگیری شود.

کولیوند با بیان اینکه ماموریت اول ما خدمت به زائران است، افزود:ضروری است که دستورالعمل جامع و کاملی برای درمان و تجویز دارو تنظیم شود./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.