«رؤیای چینی»: آقای شی با جهان سخن می‌گوید

کتابی تازه درباره رئیس جمهوری چین

کتاب «رؤیای چینی؛ پیرامون ساخت جامعه‌ای انسانی با آینده‌ای مشترک» مشتمل بر 85 مقاله و سخنرانی‌ شی جینپینگ رئیس‌جمهوری چین با ترجمه محمدرضا نوروزپور منتشر شد.

تاب حاضر که در مارس 2019 توسط موسسه تاریخ و ادبیات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین منتشر شده، دربرگیرنده دیدگاه‌ها و نظرات رهبر قدرتمند چین، شی جینپینگ است که چندی پیش برای سومین دوره به رهبری حزب و ریاست جمهوری چین انتخاب شد. این سخنرانی‌ها در خلال سال‌های 2012 تا ژوئن 2018 نوشته و در محافل رسمی اعم از ملی و بین‌المللی ایراد شده و در برگیرنده نوع و نحوه تعامل و تخاطب او با کشورها و رهبران جهانی است. .

کتاب توسط انتشارات فرهنگ مانا در 636 صفحه، در قطع رقعی و با قیمت 450 هزار تومان منتشر شده است.

دکتر محمدرضا نوروزپور، مترجم کتاب در مقدمه‌ای که خود بر این کتاب نگاشته به این موضوع توجه داشته و در بخشی از آن که در پشت جلد کتاب نیز به چشم می‌خورد نوشته است: «فارغ از اینکه چین را دوست داشته باشیم یا نه؛ غرب‌گرا باشیم یا شرق گرا؛ چین یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر زمانه ما است. امروز داشتن رابطه راهبردی با چین، یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است. حتی دشمنان راهبردی چین مانند آمریکا نیز از این ضرورت غافل نبوده‌اند. برای تحقق این رویکرد و دست‌یابی به یک مشارکت راهبردی جامع با سودمندی متقابل، نیازمند نگاهی نو به چین هستیم. باید چین را از نو بخوانیم و بشناسیم. امیدوارم این تلاش که به همت انتشارات گونیا فراهم آمده، قادر باشد اندکی ما را در شناخت بهتر چین و حرکت علمی و عملی به سمت یک مشارکت جامع راهبردی با سودمندی متقابل با چین رهنمون سازد.»

سخنرانی‌های آقای شی هم‌زمان مملو از عواطف و احساسات انسانی و اصطلاحات خشک و جدی اقتصادی و سیاسی است. طیف وسیعی از موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری، آموزشی، فلسفی، سیاسی، نظامی و اقتصادی در خلال این کتاب مورد توجه و بحث قرار گرفته‌اند. از دریچه این کتاب می‌توان به سبک و سیاق مخاطب قرار دادن رهبران جهان توسط رئیس‌جمهور چین و نحوه برخورد و تعامل و تخاطب او با کشورها و مردم مختلف جهان پی برد.

کتاب رؤیای چینی، خواننده را همچون کاروانی که مسافرش را در خود جای داده است از مسیر راه ابریشم قدیم و کمربند و راه جدید به‌پیش می‌برد و با مناظر مختلفی از اهداف و برنامه‌های چین آشنا می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.