نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه به غرب و جنوب کشور/ احتمال تاخیر پروازها وجود دارد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: به دلیل نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی (به ویژه به نواحی مرزی) خیزش خاک و کاهش کیفیت هوا امروز استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد

به گزارش شهروند آنلاین؛بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد در تهران امروز هنگام عصر تشدید می‌شود که احتمال خیزش گردوخاک نیز پیش‌بینی شده است.

هم‌زمان از امروز تا فردا نفوذ گردوخاک از کشورهای همسایه غربی (به ویژه به نواحی مرزی) و غبار محلی در استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی موجب کاهش کیفیت هوا می‌شود؛ این شرایط جوی کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار و احتمال تاخیر پروازها را با همراه دارد.

هواشناسی اعلام کرده است که طی امروز و فردا (شنبه و یکشنبه) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، سمنان، مازندران، بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و جنوب، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد و در برخی ساعات سبب گردوخاک می‌شود.

روز دوشنبه نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور، ارتفاعات ‌کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات زاگرس مرکزی همین شرایط را خواهیم داشت و طی دو روز آینده در بخش‌هایی از استان‌های غربی کشور احتمال پدیده گردوخاک وجود دارد.

بر اساس هشدار زرد هواشناسی نیز آب‌های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان هم طی روزهای شنبه و یکشنبه مواج و متلاطم خواهند بود که با توجه به این شرایط فعالان دریایی و صیادان باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.