تکرار اشتباهات طالبان در نقاط هم‌مرز با ایران

جانشین فرمانده نیروی انتظامی:وضعیت مرز سیستان آرام است

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در بازدید از مرز شرقی کشور در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه وضعیت مرز آرام است، گفت: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در سفری همراه با فرمانده نیروی زمینی ارتش به منطقه سیستان برای بررسی درگیری دیروز، افزود: در مرز مشترک ایران و افغانستان چند باری است که از طرف حاکمان افغانستان اشتباه رخ می‌دهد و دیروز نیز اقدام تیراندازی بیجا اتفاق افتاد.

او با بیان اینکه از طرف نیرو‌های مرزبانی اقدام متقابل نسبت به تیراندازی انجام شده است، گفت: نیرو‌های مرزبانی در درگیری دیروز، این موضوع را مدیریت کردند و متأسفانه یکی از همکاران به شهادت رسید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

سردار رضایی افزود: به کشور‌های همسایه می‌گوییم که مرز‌های ما مرز‌های دوستی است و نباید اجازه دهیم اتفاق ناگواری پیش بیاید.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: شب گذشته هیچ‌گونه تهاجمی اتفاق نیفتاده و موضوع درگیری عصر دیروز پایان یافته است.

سردار رضایی افزود: نیروی‌های کشور افغانستان اشتباه خود را پذیرفته و اوضاع منطقه مرزی آرام بوده و طرفین ملاقات‌هایی داشته و در تلاشیم تا از تکرار این اتفاق جلوگیری شود.

شایان ذکر است درگیری بین مرزبانان ایرانی و نیرو‌های طالبان، روز گذشته، شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستا‌های «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده و در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده بود./واحد مرکزی خبیر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.