سند جامع همکاری‌های ایران و عمان نهایی می‌شود

در نشست خبری وزیران امور خارجه ایران و عمان مطرح شد:

وزیر امور خارجه گفت: در پی دیدار دیروز روسای دو کشور ایران و عمان در تهران، چهار سند مهم بین وزرای ذیربط به امضا رسید

به گزارش شهروند آنلاین؛حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در نشست خبری با همتای عمانی خود با اشاره به جایگاه ممتاز عمان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران افزود: نقش عمان در موضوعات منطقه‌ای و بین المللی همواره مثبت و سازنده بوده است.

وی در تشریح گفت وگوهای دیروز روسای دو کشور در تهران خاطرنشان کرد: این گفت‌ وگوها در خصوص مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بود که در چارچوب آن درمورد تقویت خطوط کشتی رانی بین دو کشور و فعال سازی ظرفیت بنادر تاکید شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر سفر سال گذشته رئیسی به عمان و امضای ۱۳ سند همکاری در جریان این سفر که منجر به افزایش دوبرابری حجم تبادلات تجاری بین دو کشور شد، افزود: در پی دیدار روز جاری نیز روسای دو کشور چهار سند دیگر بین وزرای ذیربط به امضا رسید.

وزیر امور خارجه عمان نیز در این نشست خبری با بیان اینکه سفر کنونی «سلطان هیثم بن طارق» پادشاه عمان به تهران بیانگر امتداد و عمق روابط تاریخی و ممتاز بین دو کشور است، گفت: این سفر مرحله جدیدی را در روابط بین ایران و عمان پی ریزی می کند و ما را برای فعالیت‌های پرثمر جدید آماده می‌ سازد.

«بدر بن حمد البوسعیدی» ادامه داد: مذاکرات امروز بین سلطان عمان و جناب آقای رئیسی بیانگر روح مثبت حاکم بر روابط دو کشور در همه زمینه ها است.

وی با اشاره به همکاری‌های مورد اشاره حسین امیرعبداللهیان بین ایران و عمان گفت: علاوه بر آنچه گفته شد، در زمینه گردشگری سلامت، امنیت غذایی، صنایع تبدیلی، انرژی تجدیدپذیر و همچنین ارتباط مستقیم بنادر دو کشور و تقویت کشتی‌رانی و بسیاری از موضوعات دیگر صحبت کردیم.

«بدر بن حمد البوسعیدی» تصریح کرد: سلطان عمان در دیدار کنونی‌شان نسبت به اهمیت رویکردهای بسیار مثبت رئیس جمهور ایران مبنی بر تقویت و توسعه روابط ایران با همسایگان تاکید کردند.

وزیر امور خارجه عمان افزود: باور داریم روابط نزدیک همسایگان با جمهوری اسلامی ایران امنیت، ثبات و رفاه را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هدف از رایزنی های مستمر یافتن راه حل های مسالمت آمیز جهت رفع چالش های فرارو است، تصریح کرد: سند جامع راهبردی بین ایران و عمان را که در برگیرنده موضوعات مورد اهتمام دو طرف است، نهایی خواهیم کرد.

«هیثم بن طارق آل سعید» سلطان عمان در صدر هیاتی بلندپایه روز یکشنبه هفتم خرداد ماه به دعوت رسمی سید ابراهیم رئیسی وارد تهران شد./ ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.