پشت پرده تعطیلی خط تولید کارخانه معروف

خط تولید کارخانه داروگر به بهانه بدهی مالیاتی تعطیل شده است و حدود یک هزار و ۱۰۰ کارگر اخراج شده‌اند این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از برنامه مالک برای تغییر کاربری از کارخانه به مسکونی- تجاری است.

به گزارش شهروند آنلاین،خبر تعطیلی کارخانه داروگر اخیرا به شکل گسترده در فضای مجازی منتشر شد. طبق گزارش ایرنا، کارگران این کارخانه اعلام کرده‌اند که علت تعطیلی کارخانه تنها بحث مالیات نیست بلکه هدف صاحب این کارخانه، تغییر کاربری به مسکونی- تجاری و فروش آن بوده است.

تعدادی از این کارگران عنوان کردند که حدود چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند ولی با این اوصاف حاضر بودند کار کنند تا خط تولید متوقف نشود.

طبق گفته کارگران،خبری از صاحب کارخانه نیست و کارهای اداری و حقوقی این کارخانه از طریق وکلای او پیگیری می‌شود.

در این کارخانه نه تنها یک هزار و ۱۰۰ کارگر اخراج شده‌اند بلکه تا چند روز گذشته ۷۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار بودند که اکنون ۲۵ نفر دیگر اخراج شده و تنها حدود ۵۰ نفر باقی مانده‌اند که این افراد در خط تولید نیستند و بیشتر در بخش‌های اداری باقی مانده‌اند.

پیگیری ایرنا از مسئولان مربوطه نشان می‌دهد که بارها جلساتی با حضور مسئولان استانی و صاحب کارخانه داروگر در جهت رفع مشکلات این کارخانه برگزار شده است و مشکل مالیات موضوع جدیدی نیست که خط تولیدی یک کارخانه را به تعطیلی بکشاند.

گویی صاحب کارخانه اعلام کرده که به خاطر عدم پرداخت مبلغ مالیات، تمام حساب‌هایش بسته شده است و قرار شد که یکی از حساب‌های او برای پرداخت حقوق کارگران رفع مسدودی شود.

همچنین محمدرضا فرزعلیان مسئول کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران از برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار غرب تهران در جهت حمایت از تولید و کارگران روز چهارشنبه ۹ صبح در محل کارخانه داروگر خبر داده است که گویی در آن از مسئولان هم دعوت شده تا در این جلسه شرکت کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.