اسب‌ها هم صاحب می‌خواهند!

بلاتکلیفی فدراسیون جذاب یک ساله شد

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، یکی از رشته‌های ورزشی که مخاطبان زیادی دارد، سوارکاری است. علاقه‌مندی به اسب و سوارکاری روزبه‌روز در ایران در حال افزایش است و شاهد افتتاح باشگاه‌های سوارکاری پرتعداد در مناطق مختلف هستیم. در چنین شرایطی اما فدراسیون سوارکاری با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند و آینده خوبی برای آن تصور نمی‌شود.

مجمع انتخاباتی فدراسیون سوارکاری ایران، 21 خرداد سال 1401 در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد و 47 نفر از اعضای حاضر در مجمع، برگ رأی خود را به صندوق انداختند و در پایان مسعود خلیلی با 45 رأی به عنوان رئیس فدراسیون سوارکاری انتخاب شد. این در حالی بود که وزارت ورزش قبل از برگزاری انتخابات خواهان تعویق 10 روزه انتخابات به خاطر اعتراض برخی کاندیداها شده بود، اما فدراسیون زیر بار نرفت و مجمع را برگزار کرد. در انتخابات سال گذشته هیچ کدام از مسئولان وزارت ورزش حضور نداشتند. در نهایت وزارت ورزش از رئیس فدراسیون(خلیلی) به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و 23شهریورماه 1401 با حکم حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، محمود حیدری به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری معرفی شد.

جالب اینجاست طولی نکشید که پس از  شکایت مسعود خلیلی از وزارت ورزش و جوانان و دستور موقت دیوان عدالت اداری مبنی‌بر توقف اجرای ابلاغیه با موضوع انتصاب سرپرست فدراسیون سوارکاری، وزیر ورزش و جوانان 15 آذر سال‌جاری در حکمی رضا زندی خواری را به عنوان سرپرست فدراسیون سوارکاری منصوب کرد! همان زمان وزارت ورزش اعلام کرد به دلیل عدم حضور رئیس مجمع (وزیر یا معاون وزیر) انتخابات ابطال شده است! این حکم در دیوان عدالت اداری کشور نیز تایید شد تا تشریفات قانونی برای برگزاری مجدد انتخابات صورت بگیرد.

درنهایت کار به جایی کشید که فدراسیون سوارکاری حدود یک‌سال است بدون رئیس اداره می‌شود و مشکلات فراوانی دارد. 4 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون سوارکاری شروع شد و طی 10 روز، 12 نفر ثبت‌نام کردند، اما تاریخ برگزاری انتخابات هنوز مشخص نشده است و باید منتظر تایید صلاحیت نهایی نامزدها ماند.

این در حالی است که فدراسیون سوارکاری همواره با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، از اعمال تصمیمات غلط و خارج از ضوابط که منجر به افزایش هزینه مالکان اسب و ایجاد ابهام در ساختار مدیریتی با تمرکز هزینه‌های دریافتی از مالکان شده است تا عدم توجه به نقش نظارتی و اتخاذ تصمیمات غیرتخصصی که منجر به افزایش هزینه‌ها به صورت گزاف شده است. حال باید منتظر ماند و دید پس از یک‌سال و چند ماه فدراسیون سوارکاری با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد و چه کسی ریاست این فدراسیون بسیار مهم‌ را که اهمیت بسیار بالایی به‌ویژه در سطح مالی دارد، بر عهده خواهد گرفت.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.