داور دربی برای پرسپولیس خوش‌یمن است!

یک تیم 9 نفره فینال حذفی را قضاوت می‌کنند

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، حواشی و گمانه‌زنی‌های فراوان درباره داور مسابقه فینال جام‌حذفی میان استقلال و پرسپولیس سرانجام به پایان رسید و کمیته داوران سوت قضاوت دربی 101 پایتخت را به دست اشکان خورشیدی داد.

با وجود شایعاتی که درباره انتخاب بیژن حیدری یا حتی امیر عرب براقی و وحید کاظمی به عنوان داور مسابقه استقلال و پرسپولیس وجود داشت، اما درنهایت اعضای کمیته داوران رأی به انتخاب خورشیدی دادند تا این داور باتجربه برای دومین‌بار مسابقه بزرگ فوتبال ایران را قضاوت کند. داوری که سوابق فراوانی در فوتبال ایران دارد و به عنوان یک قاضی باتجربه در مسابقه روز چهارشنبه حاضر خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که کمیته داوران تصمیم گرفته از یک تیم 9 نفره برای داوری مسابقه استقلال و پرسپولیس استفاده کند. علاوه بر خورشیدی که داور وسط خواهد بود، علیرضا ایلدروم و حسن ظهیری به عنوان کمک‌داور و محمدحسین ترابیان به عنوان داور چهارم انتخاب شده‌اند.

همچنین داوران پشت دروازه نیز برای قضاوت دقیق‌تر صحنه‌ها در دربی برمی‌گردند که آنها نیز از داوران مطرح و برجسته لیگ برتر هستند. محمدحسین زاهدی‌فر و علی‌اصغر مومنی با استقرار در پشت دروازه‌ها به قضاوت دربی کمک می‌کنند. ضمن اینکه محمد راهی نیز به عنوان کمک‌داور ذخیره، کنار زمین حضور دارد. ناظر داوری بازی محمود رفیعی است و علی خسروی هم ناظر ویژه مسابقه خواهد بود!

نکته مهم این است که خورشیدی در فصل جاری برای پرسپولیس و استقلال قضاوتی نکرده، اما برای دربی لیگ برتر و جام حذفی گزینه انتخابی بود و درنهایت سوت دربی حذفی را در اختیار گرفت.

او برای دومین مرتبه قضاوت دربی را برعهده خواهد داشت و در مسابقه قبلی این پرسپولیس بود که با یک گل پیروز از زمین خارج شد. این داور مازندرانی در شهرآورد نود در لیگ هجدهم در حالی برای نخستین‌بار قاضی بازی بود که در پایان شاگردان برانکو ایووانکوویچ موفق شدند با تک گل احمد نوراللهی حریف خود را شکست دهند تا راه را برای قهرمانی خود هموار سازند.

تنها صحنه مشکوک آن بازی در جایی رخ داد که خورشیدی با سرنگون‌شدن منشا درون محوطه جریمه پرسپولیس به سود آبی‌پوشان پایتخت اعلام پنالتی کرد که فرشید اسماعیلی این موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد تا استقلال در تنها بازی که خورشیدی داور شهرآورد بود برابر حریف سنتی خود شکست بخورد. حالا باید دید این داور در دومین تجربه قضاوت خود در شهرآورد باز هم برای پرسپولیس خوش‌یمن خواهد بود یا این بار استقلال موفق خواهد شد پرسپولیس را شکست دهد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.