در جلسه رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش چه گذشت؟

موافقان و مخالفان نظرات خود را در خصوص رای اعتماد وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیان کردند

به گزارش شهروند آنلاین؛ نشست علنی امروز- سه شنبه ۹ خرداد- مجلس شورای اسلامی به ریاست محمد باقر قالیباف و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد.

جلسه مجلس برای بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز شد

در این نشست قرار است برنامه و صلاحیت رضامراد صحرایی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و اخذ رای اعتماد به وی بررسی شود.

مخالفان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

مخالفان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نکاتی را در مورد اجرای سند تحول و اجرای قانون رتبه بندی معلمان مطرح کردند.

علی خضریان امروز در مخالفت با رأی اعتماد رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار کرد: می خواهید برای وزارت خانه ای تصمیم بگیرید که با رفتن یک فرد مشکلات آن قابل حل نیست با رفتن نوری و آمدن احتمالی فرد دیگر، مشکلات آن باقی می ماند.

در ادامه علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی با بیان اینکه صحرایی از بدنه آموزش و پرورش نیست از عدم سابقه وی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: وزیر پیشنهادی باید توانمندی های اجرایی بالاتری داشته باشد، در سال های اخیر رتبه بندی معلمان از موضوعات مهم بوده است، نکته راهگشا و امید آفرین در برنامه های صحرایی در این خصوص وجود ندارد، برنامه پیشنهادی ایشان کلی است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس صلاحیت صحرایی را تایید کرد

کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گزارشی صلاحیت، مدارک دانشگاهی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را برای حل چالش‌های این وزارتخانه تایید کرد.

رضا حاجی پور گفت: وزارت آموزش و پرورش یکی از مهمترین وزارتخانه‌های کشور است و مدیریت نظام تعلیم و تربیت با مجموعه که در آن بیش از یک میلیون نیروی انسانی فرهیخته به تعلیم و تربیت فرزندان جامعه مشغول می‌باشد، امری بسیار حساس است.

وی یادآور شد: خوشبختانه با تمهیدات مقام معظم رهبری، لزوم اولویت بخشی به آموزش و پرورش و پرهیز از کوچک انگاری آن بر همگان تکلیف و معین شده است. به طوری که کوچکترین سهل انگاری و بی دقتی در انتخاب مدیریت آن، خسارت جبران ناپذیر برکشور خواهد داشت.

موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش چه گفتند؟

موافقان رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از سوابق و برنامه های صحرایی دفاع کردند.

الهام آزاد نماینده مردم نایین در مجلس در دفاع از رای اعتماد به رضا مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: امروز به دفاع از وزیری سخن می گویم که به وی اعتقاد راسخ دارم و او را می شناسم.

محسن دهنوی در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نکته اول در مورد آقای صحرایی این است که شناخت صحرایی از فضای وزارتخانه شناخت خوبی است. او کسی است که کار معلمی را از مناطق کوچک و محروم شروع کرده‌ و تا بالاترین سطوح در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت گرفته‌است. بنابراین وقتی می‌گوییم تجربه و شناخت از فضا مهم است وی این تجربه را در همه سطوح دارند.

چرا رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد صحرایی حضور نیافت؟

سید محمد حسینی، درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رای اعتماد رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: قرار بود امروز – سه شنبه – رئیس جمهور برای تقدیم لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس حضور پیدا کند و در پایان هم از وزیر پیشنهادی خود دفاع کند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.