مکالمه همسایگی ومنطقه‌ای رئیسی واردوغان

رئیس‌جمهوری با تبریک انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه، ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید نیز روابط اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تجاری دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش شهروند آنلاین، سید ابراهیم رئیسی ظهر سه‌شنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» همچنین با اشاره به نقش موثر همکاری‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه در تثبیت و تقویت ثبات وامنیت منطقه، شتاب بیشتر همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور با هدف تامین منافع کشورهای منطقه را خواستار شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با ابراز تشکر و سپاسگزاری از حسن نیت رئیسی از طرف خود و مردم کشورش اظهار داشت: در دوره پیش‌رو قطعا روند گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف با قوت و جدیت بیشتر تداوم خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ترکیه همچنین از تمایل کشورش برای تداوم همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در چارچوب همکاری‌های چهارجانبه کشورهای ترکیه، ایران، روسیه و سوریه با جدیت بیشتر و ناظر بر نتایج مثبت و موثر در تقویت ثبات در منطقه و نیز گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری خبر داد.

رجب طیب اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه که با مشارکت ۸۷.۸۲ درصدی مردم ترکیه برگزار شد، توانست بیش از ۵۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد و پیروز این انتخابات شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.