پیروزی اردوغان راه را برای عضویت سوئد در ناتو باز می‌کند؟

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ سه‌شنبه 30 می 2023

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، با استناد به مضامین ناسیونالیسم ترکیه و مبارزه با تروریسم، مانع اصلی در راه پیوستن سوئد به ائتلاف ناتو پس از حمله روسیه به اوکراین بوده است. مخالفت شدید او با این موضوع در مبارزات انتخاباتی مجددا نقش او به‌عنوان یک دلال قدرت را به رخ کشید.

گاردین

گاردین گزارش می‌دهد حزب کارگر قصد دارد به مقامات توسعه محلی در انگلیس «اختیارات گسترده‌ای» بدهد تا اگر می‌خواهند زمین را با «کسری از هزینه بالقوه‌اش» بخرند. در مبنای این اختیارات گسترده، به مقامات محلی این امکان را می‌دهد که زمین را ارزان‌تر بخرند و آن را براساس دستورالعمل‌های خود، توسعه دهند. به بیان دیگر آنها دیگر مجبور به پرداخت حق بیمه‌ای که مجوز برنامه‌ریزی روی زمین را تضمین می‌کند، نیستند. هشدار در مورد ترک تعهد نقش حمایت از سلامت روان کارگران از سوی حزب کارگر، گزارش دیگر گاردین است؛ حزب کارگر انگلیس بر اساس طرحی قرار بود از کارگران مبتلا به مشکلات سلامت روان حمایت کند تا افرادی که دارای معضلات روانی هستند، بتوانند سر کار خود بازگردند.

 

تایمز

تایمز در یکی از گزارش‌های صفحه یک خود نتایج پژوهشی در حوزه سلامت را ارائه داده است که می‌گوید اضافه کردن شکلات تلخ به یک رژیم غذایی بد، می‌تواند برای تقویت حافظه مفید باشد. این مطالعه نشان داده، چای سیاه، سیب، انواع توت‌ها و حتی یک تکه کوچک از شکلات تلخ می‌تواند در طول روز ذهن افراد را هوشیار نگه دارد. تایمز همچنین در گزارشی دیگر می‌گوید که دفتر کابینه تصمیم گرفته که نیازی به ارائه پیام‌های واتس‌اپ بوریس جانسون به طور کامل برای تحقیق درباره پیام‌های ردوبدل شده بین نخست‌وزیر وقت و 40 نفر دیگر در دوران کووید-۱۹ وجود ندارد. این تحقیقات قرار است طی دو هفته آینده آغاز شود.

 

نیویورک تایمز

نیویورک تایمز در گزارشی این پرسش را مطرح می‌کند که آیا پیروزی اردوغان می‌تواند راه را برای عضویت سوئد در ناتو باز کند؟ رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، با استناد به مضامین ناسیونالیسم ترکیه و مبارزه با تروریسم، مانع اصلی در راه پیوستن سوئد به ائتلاف ناتو پس از حمله روسیه به اوکراین بوده است. مخالفت شدید او با این موضوع در مبارزات انتخاباتی، مجددا نقش او به‌عنوان یک دلال قدرت را به رخ کشید. این روزنامه نوشته اکنون انتظار می‌رود اردوغان که با خیال راحت دوباره به عنوان رئیس‌جمهوری ترکیه انتخاب شده است، همین تصویر را با تقویت قدرت خود در داخل و در عین‌حال ایجاد تعادل بین متحدان خود در داخل ناتو و وابستگی اقتصادی خود به روسیه، ارائه دهد.

 

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.