«فقط آرامش خاطر می‌خواهم»

برخی از آمریکایی‌ها در این فکرند در صورت پیروزی مجدد ترامپ، این کشور را ترک کنند!

پس از مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر بین دونالد ترامپ و جو بایدن که تحقیر ملی خوانده شد، جست‌وجوی بسیار در گوگل حاکی از وحشت در میان افرادی بود که به دنبال پاسخ درباره نحوه مهاجرت به کانادا یا نیوزیلند بودند، اما گویا این راه چندان هم هموار نیست.

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: پیش از روز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، گابی مایرز آمریکایی پرواز خود را به لندن رزرو کرده است. او آمریکا را دوست دارد، اما می‌گوید زندگی به اندازه کافی حتی بدون در نظرگرفتن شبح افزایش فروش اسلحه، افراط‌گرایان و کشمکش و جنجال در میدان تایمز در میان کاروان حامیان بدون ماسک دونالد ترامپ که قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی را زیر پا می‌گذارند، سخت هست حالا اگر ترامپ روز سه‌شنبه برای بار دوم برنده شود، آخرین مورد در صف وقایع غیرقابل قبول خواهد بود که باعث واکنشی شدید و ناگهانی می‌شود.

مایرز، تولیدکننده بیست‌وپنج ساله در شهر نیویورک، گفت: «تمام آنچه همیشه می‌خواسته‌ام این است که فقط خوشحال باشم و آرامش خاطر داشته باشم و نمی‌توانم در این کشور به آن برسم.»

پس از مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر بین دونالد ترامپ و جو بایدن که تحقیر ملی خوانده شد، جست‌وجوی بسیار در گوگل حاکی از وحشت در میان افرادی بود که به دنبال پاسخ درباره نحوه مهاجرت به کانادا یا نیوزیلند بودند. اما حتی وقتی آمریکایی‌ها شروع به برنامه‌ریزی برای فرار از ترامپ‌لَند می‌کنند، این کار را با احساس گناه، اندوه و سرگشتگی انجام می‌دهند

در کشوری که ظاهرا آرمان‌های دموکراتیک خود را از دست می‌دهد، برخی از آمریکایی‌های مضطرب با این سوال کلنجار می‌روند که آیا آنان از شرایط فرار می‌کنند؟

پس از مناظره ریاست‌جمهوری در ماه سپتامبر بین دونالد ترامپ و جو بایدن که تحقیر ملی خوانده شد، جست‌وجوی بسیار در گوگل حاکی از وحشت در میان افرادی بود که به دنبال پاسخ درباره نحوه انتقال به کانادا یا نیوزیلند بودند.

اما حتی وقتی آمریکایی‌ها شروع به برنامه‌ریزی برای فرار از ترامپ‌لَند (سرزمین ترامپ) می‌کنند، این کار را با احساس گناه، اندوه و سرگشتگی انجام می‌دهند.

اینز مک گی، بازنشسته‌ای در کالیفرنیا، گفت: «به نظر می‌رسد این اتفاقی جدید است.»

او قبلا هرگز نشنیده بود افراد دیگری در مورد ترک آمریکا صحبت کنند، چه رسد به اینکه خودش این مسأله را در نظر داشته باشد، حتی در باورنکردنی‌ترین و عجیب و غریب‌ترین روزهای ریاست‌جمهوری ریچارد نیکسون که با استعفا پایان یافت.

سال 2016، اینز، مانند بسیاری دیگر، درباره مهاجرت از آمریکا در صورت انتخاب ترامپ مزاح می‌کرد. بیشتر آنان مانند اینز این ایده را دنبال نکردند.

در همین حال، شوهرش، جیم، درباره ترک کشور احساس تعارض و کشمکش درونی دارد.

او می‌گوید: «اینجا کشور ماست. نمی‌خواهیم آن را به کسانی تسلیم کنیم که سوءاستفاده می‌کنند.»

ترامپ در نظرسنجی‌های ملی و کلیدی کشوری از بایدن عقب است، اما قبلا نظرسنجی‌ها اشتباه بوده است.

هیلاری کلینتون در سال 2016 آرای عمومی را با تقریبا سه میلیون رأی به دست آورد، اما این تعیین نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهوری می‌شود.

آدری ادواردز، نویسنده American Runaway گفت: «نمی‌خواستم در آمریکایی باشم که دونالد ترامپ آن را اداره می‌کند. این کاملا قطعی و واضح بود.»

ادواردز قبل از شیوع ویروس کرونا زندگی خود را در پاریس شروع کرده بود. او اوایل امسال پس از بازگشت به ایالات متحده، در آنجا گرفتار شد زیرا کشورها، ازجمله فرانسه، ورود بیشتر گردشگران آمریکایی‌ها را ممنوع کردند.

ادواردز گفت: «اگر ترامپ دوباره انتخاب شود -و من واقعا فکر نمی‌کنم او انتخاب شود- ما دچار این کابوس خواهیم شد که شاید نتوانیم از آمریکا خارج شویم.»

بورلی بارتلت که در کلیسایی در نیویورک کار می‌کند، وقتی شنید ترامپ می‌تواند برنده الکترال کالج شود، به جست‌وجوی کلیساهای اسکاتلند یا نحوه مهاجرت به نیوزیلند و کانادا پرداخت. اما با این حال بارتلت می‌گوید: «وقتی می‌دانیم بیشتر مردم نمی‌توانند آمریکا را ترک کنند، بهتر است اینجا بمانیم و به مبارزه ادامه دهیم»

حتی جدا از محدودیت‌های سفر، کسانی که جلای وطن می‌کنند، همچنان در مورد محل استقرار طولانی‌مدت خود با محدودیت‌های جدی روبه‌رو هستند.

دیمیتریوس پاپادمتریو، رئیس بازنشسته موسسه سیاست مهاجرت، گفت: «تصور می‌کنم برای بیشتر آمریکایی‌هایی که ممکن است بخواهند آنجا را ترک کنند، رفتن به کشوری دیگر عملا غیرممکن است.»

برخی از آمریکایی‌ها به‌ طور آنلاین گمانه‌زنی می‌کنند که آیا می‌توانند در خارج از کشور پناهندگی بگیرند، اما پاپادمتریو می‌گوید: «رسیدن به این خواسته غیرممکن است، فقط به این دلیل که ترامپ دوباره انتخاب می‌شود.»

لاتویا براون اهل آلاباماست، اما در غنا زندگی می‌کند. او از طریق شبکه‌های اجتماعی متوجه نگرانی آمریکایی‌ها از فضای سیاسی و اجتماعی کشور و برنامه‌های آنان برای ترک کشور شد. او کتابی نوشته که در آن به خوانندگان هشدار می‌دهد اگر به جایی مثل غرب آفریقا نقل مکان می‌کنند، ممکن است آن چیزی که در انتظار آنان است آن قدر خوشبینانه، آرمان‌گرایانه و رویایی، آن‌گونه که تصور می‌کردند، نباشد.

بورلی بارتلت که در کلیسایی در نیویورک کار می‌کند، وقتی درباره گزارش‌هایی شنید مبنی بر اینکه ترامپ می‌تواند برنده الکترال کالج شود، به جست‌وجوی کلیساهای اسکاتلند یا نحوه مهاجرت به نیوزیلند و کانادا پرداخت.

اما با این حال بارتلت می‌گوید: «وقتی می‌دانیم بیشتر مردم نمی‌توانند آمریکا را ترک کنند، بهتر است اینجا بمانیم و به مبارزه ادامه دهیم.»

منبع: گاردین

برای خواندن مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.