رونمایی از کارت سوخت ترانزیتی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از صدور کارت‌های سوخت ویژه ترانزیت با هدف رفع مشکلات خودرو‌های ترانزیتی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره صدور کارت‌های ویژه ترانزیت گفت: مشکلی که در سال‌های گذشته در همکاری با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وجود داشت، این بود که خودرو‌های ترانزیتی برای دریافت سوخت، با سردرگمی مواجه می‌شدند.

او تشریح کرد:­ با همکاری این سازمان، سامانه‌ای را راه‌اندازی و بر اساس آن، کارت‌های هوشمند سوخت ویژه ترانزیت را تامین کردیم. این کارت‌های سوخت در جایگاه‌های موجود در مسیری که از قبل برای راننده مشخص شده، قابل استفاده خواهد بود.

نژادعلی ادامه داد:این طرح هم باعث رضایتمندی ناوگان ورودی به کشور و هم رصد و پایش دقیق‌تر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بر توزیع سوخت می‌شود.

او افزود: ناوگان ترانزیتی در زمان خروج از مرز کشور، باید به همان میزانی که مسافت طی کرده، از کارت برداشت کرده باشد؛ این کارت‌ها هیچ تغییری در قیمت سوخت ناوگان ترانزیتی ایجاد نخواهد کرد وهدف از انجام این کار، فقط بهینه‌سازی روش توزیع سوخت به ناوگان حمل و نقل بوده که بار‌ها با چالش مواجه شده بود.

تحویل ۱۵ هزار کارت سوخت ترانزیتی به سازمان راهداری

محمد شکیبازاد رئیس امور کارت هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفت: یکی از طرح‌هایی که سال گذشته به صورت آزمایشی انجام و امسال راه‌اندازی شد، مربوط به کارت سوخت ویژه ترانزیت است؛ زیرا خودرو‌های ترانزیتی به علت این که کارت سوخت نداشتند، با چالش‌هایی مواجه می‌شدند.

او افزود:این کارت سوخت، قابلیت دارد که زمانی که ناوگان خارجی وارد کشور می‌شود، سازمان راهداری طول مسیر حرکت را بر اساس اسناد حمل برای آن مشخص می‌کند و مطابق با آن طول مسیر، سهمیه ویژه آن ناوگان در کارت سوخت تخصیص پیدا می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد:راننده وسیله نقلیه ترانزیتی می‌تواند در مسیر حرکت از این کارت استفاده کند و برداشت سهمیه مورد نیاز خود را انجام دهد؛ در نهایت هنگامی که می‌خواهد از مرز خارج شود، مجدداً کارت را به سازمان راهداری بر می‌گرداند و کارت برای راننده بعدی قابل استفاده می‌شود.

شکیبازاد تاکید کرد:تاکنون ۱۵ هزار عدد از این کارت‌ها به سازمان راهداری تحویل شده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.