توسعه دیپلماسی سلامت با تقویت همکاری‌های وزارت‌خارجه و هلال‌احمر

در دیدار رئیس هلال احمر با جمعی از سفیران ایران در کشورهای مختلف مطرح شد؛

جمعیت هلال احمر میزبان سفراى جمهوری اسلامی ایران در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا بود

به گزارش شهروند آنلاین؛ شب گذشته برخى از سفرای جمهوری اسلامی ایران میهمان جمعیت هلال احمر بودند تا پیرامون توسعه فعالیت‌های سلامت خارج از کشور این جمعیت، بحث و گفت‌وگو کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر در این نشست، دیپلماسی سلامت را موجب دوستی بین ملت‌ها و تقویت صلح پایدار دانست و خطاب به سفرا، معاون و دستیار وزیر امور خارجه گفت: مراکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در کشورهای آفریقایی، آمریکای لاتین و آسیا، بازوان توانمند شما در تقویت صلح و ارتباطات حسنه بین‌المللی هستند.

کولیوند ادامه داد: انتظارم این است که تسهیلگری و کمک شما به مراکز سلامت برون مرزی هلال احمر، مستمر و با حداکثر ظرفیت و توان باشد تا پیام صلح کشورمان با نگاهی بشردوستانه به دنیا مخابره شود.

کولیوند توضیح داد: در یک سال و نیم گذشته همکاری‌های بسیار خوبی صورت گرفت که اوج آن در زلزله اخیر ترکیه و سوریه، زلزله خوست در افغانستان و سیل پاکستان بود.

او تاکید کرد: نگاه هلال‌احمر به فعالیت‌های برون مرزی غیرسیاسی، دوستانه و صلح طلبانه است.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین میثم امرودی مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه کشورمان بر استمرار ارتباطات مستقیم سفرا با متولیان امر در کشورهایی که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در آن‌ها فعالیت درمانی می‌کند تاکید کرد و امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف با آن کشورها را گام موثری برای توسعه دیپلماسی سلامت دانست.

همچنین مجتبی اسدزاده دستیار اجرایی وزیر امورخارجه گفت: در برنامه‌ای که آقای امیرعبداللهیان به مجلس ارائه کرده بودند بر موضوع توریسم سلامت تاکید شده بود. ایشان در ماه‌های گذشته به طور مداوم بر این موضوع تاکید کرده‌اند. مراکز سلامت جمعیت هلال احمر در کشورهای دور و نزدیک مناسب‌ترین بستر موجود برای جذب توریسم سلامت است./ پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.