واکنش اتحادیه عرب به شهادت کودک فلسطینی

اتحادیه عرب اقدام تروریستی نیروهای رژیم صهیونیستی در شلیک مستقیم به سر یک کودک فلسطینی را محکوم کرد و آن را جنایت خواند.

به گزارش شهروند آنلاین، خبرگزاری فلسطینی سما روز سه‌شنبه نوشت: اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای اقدام تروریستی نیروهای رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک کودک دو و نیم ساله فلسطینی با شلیک مستقیم گلوله به سر او را یک جنایت زشت خواند و محکوم کرد.

این کودک فلسطینی به نام محمد التمیمی دیروز دوشنبه با شلیک گلوله نظامیان صهیونیست در روستای النبی صالح به شهادت رسید.

تور وینسلند، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه نیز دوشنبه‌شب خواستار مجازات مقامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن محمد التمیمی کودک ۲ ساله فلسطینی شده است.

او در توئیتی نوشت: بشدت مرگ کودک ۲ ساله فلسطینی را محکوم می‌کنم، رویدادی که بسیار مرا غمگین کرد.

او نوشت: غیرنظامیان بویژه کودکان همچنان هزینه این درگیری (اسرائیلی‌ها و فلسطینیان) را می‌پردازند.

وینسلند در پایان ضمن تسلیت به خانواده شهید التمیمی بار دیگر خواستار مجازات مسئولانی شد که شهادت این کودک دو ساله را رقم زدند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با بیان اینکه تلاش برای ادغام رژیم غاصب در منطقه، به منزله شراکت آمریکا در جنایات روزمره اسرائیل است، گفت: نقش حمایتی حامیان رژیم در استمرار جنایات روزمره آنها، از منظر حقوقی و بین‌المللی مسؤلیت‌آور است.

ناصر کنعانی در رشته توئیتی نوشت: «محمد هیثم التمیم کودک دو ساله، ۲۸ مین طفل معصوم فلسطینی است که در سال جاری میلادی به دست رژیم کودک‌کُش اسرائیل به شهادت رسید. نقش حمایتی حامیان رژیم در استمرار این جنایات روزمره، از منظر حقوقی و بین‌المللی مسؤلیت‌آور است.»

او در ادامه نوشت: «ارتکاب این جنایت هولناک همزمان با اظهارات وزیر خارجه آمریکا در آیپک در خصوص تاریخچه حمایت واشنگتن از رژیم اسرائیل، اشاره او به کمک سالانه ۳.۳ میلیاردی و کمک فوق‌العاده یک میلیارد دلاری و تداوم تلاش برای ادغام رژیم غاصب در منطقه، به منزله شراکت آمریکا در جنایات روزمره اسرائیل است.»/ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.