فقط 2 سال، برای نجات جهان از فاجعه فرصت داریم

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان، سه‌شنبه 6 ژوئن 2023

مشاور کارگروه هوش مصنوعی نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که رهبران جهان شاید تنها دو سال فرصت داشته باشند تا هوش مصنوعی را قبل از اینکه کامپیوترها از کنترل خارج شوند، رام کنند

تایمز

تایمز می‌گوید مقامات فرانسوی پس از یک معامله 480 میلیون پوندی، بیش از نیمی از تلاش‌ها برای عبور مهاجران غیرقانونی از کانال آبی را برای اولین بار در پنج سال گذشته رهگیری می‌کنند. این روزنامه داستانی در مورد هوش مصنوعی دارد. مصاحبه با مشاوری که هشدار می‌دهد فقط دو سال زمان برای نجات جهان از فاجعه وجود دارد و کشورها باید اکنون برای تنظیم آن با یکدیگر همکاری کنند. مشاور کارگروه هوش مصنوعی نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد که رهبران جهان شاید تنها دو سال فرصت داشته باشند تا هوش مصنوعی را قبل از اینکه کامپیوترها از کنترل خارج شوند، رام کنند. مت کلیفورد، کارآفرین فناوری می‌گوید که قابلیت روبه‌رشد هوش مصنوعی «قابل توجه» است، اما اصرار داشت که «اجتناب‌ناپذیر» نیست که رایانه‌ها از انسان‌ها باهوش‌تر شوند.

 

نیویورک تایمز

نمرات ترکیبی، سوغات کرونا برای دانش‌آموزان آمریکایی؛ بودجه‌ای که قرار بود صرف عقب‌ماندگی دانش‌آموزان شود، هدر رفته است. نیویورک تایمز نوشت اعتبار محرک دولت، در پساکرونا نتوانست به بسیاری از دانش‌آموزان آمریکایی که در دوران کرونا از راه دور آموزش دیده‌اند، برای جبران عقب‌ماندگی‌شان کمک کند. به نوشته این روزنامه وقتی همه‌گیری کرونا، مدارس را در سراسر کشور تعطیل کرد، دولت آمریکا میلیاردها دلار برای جبران خسارت‌های آموزشی کرونا به مناطق اختصاص داد. نواحی موظف بودند حداقل 20 درصد از این بودجه را برای کمک به بهبود تحصیلی دانش‌آموزان صرف کنند. با این حال، نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این پول به‌گونه‌ای خرج نشده است که به طور قابل توجهی به همه دانش‌آموزان عقب مانده کشور کمک کرده باشد.

 

دیلی میل

به گزارش دیلی میل، شاهزاده هری، متهم به اتلاف وقت دادگاه پس از غیبت در اولین روز دادگاه به دلیل ادعای هک تلفن شده است. این روزنامه در گزارش دیگری ادعا می‌کند که خانواده‌ها ممکن است با پرداخت 1000 پوند در سال برای طرح انرژی سبز که حزب کارگر پیشنهاد می‌کند، مواجه شوند. استراتژی پرهزینه استارمر در راستای خودداری از افزودن به گازهای گلخانه ای دچار تزلزل شده؛ در حالی که تحلیل خزانه‌داری انگلیس نیز هشدار می‌دهد هزینه‌های وام مسکن افزایش پیدا خواهد کرد. وزرای محافظه‌کار هشدار دادند که طرح‌های انرژی سبز حزب کارگر باعث افزایش نرخ وام مسکن و وابستگی بیشتر بریتانیا به نفت و گاز خارجی خواهد شد. تجزیه‌وتحلیل وزارت خزانه‌داری نشان می‌دهد که ایده سرمایه‌گذاری 28 میلیارد پوندی در سال برای مقابله با تغییرات آب و هوایی می‌تواند نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش دهد و بدبختی را بر سر میلیون‌ها صاحب خانه سوار کند.

انتهای پیام //

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.