همکاری ایران و مقدونیه شمالی در زمینه آموزش وپیشگیری از سوانح

تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های آموزش و پیشگیری از حوادث و سوانح میان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با صلیب سرخ مقدونیه شمالی به امضا رسید.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ یادداشت تفاهم همکاری میان این جمعیت و صلیب سرخ مقدونیه شمالی پیش از ظهر امروز در زمینه‌های آموزش و پیشگیری از حوادث و سوانح به امضا رسید.

در آیین امضای این تفاهم‌نامه، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با استقبال از توسعه همکاری‌ها میان جمعیت‌های ملی ایران و مقدونیه شمالی گفت: امید است در قالب این تفاهم‌نامه، همکاری‌های دوجانبه را در زمینه جوانان و داوطلبان گسترش دهیم و بتوانیم تجارب خوب را به اشتراک بگذاریم.

او افزود: در زمینه مقابله با حوادث و در حوزه تغییرات اقلیمی می‌توان همکاری‌های خوبی داشت. در همین راستا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری و تشکیل کمیته‌هایی است تا هم‌افزایی میان جمعیت‌ها به شکلی جدی آغاز شود.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امضای اسناد همکاری و این قبیل هم‌افزایی‌ها می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد و باید از تجارب یکدیگر به بهترین شکل استفاده کرد.

سید محمدجواد رسولی محلاتی، سفیر ایران در بلغارستان نیز که به صورت مجازی در این نشست حاضر بود، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران امروز جزو برترین جمعیت‌های ملی جهان است و دستاوردهای کم‌نظیری در حوزه آموزش و پیشگیری از حوادث داشته است که می‌تواند برای طرفین ارزشمند باشد.

او افزود: امروز با امضای این یادداشت تفاهم همکاری می‌توان همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف را توسعه داد و در عملیات‌های بین‌المللی بشردوستانه به نتایج مطلوب رسید.

همچنین در این نشست «رومل ولو»، رئیس صلیب سرخ مقدونیه شمالی ضمن ابراز خرسندی از توسعه همکاری‌ها با جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کشورهای جهان با چالش‌های مشابهی مواجه هستند و همین امر ضرورت همکاری را بیشتر می‌کند.

او افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف عملکرد درخشانی داشته است و همین امر سبب شد تا استفاده از تجربیات این جمعیت در دستور کار قرار گیرد و این یادداشت تفاهم به امضا برسد.

رئیس صلیب سرخ مقدونیه شمالی تصریح کرد: امروز این اشتیاق وجود دارد تا از تجربیات جمعیت هلال احمر ایران در حوزه‌های تغییرات اقلیمی و حوادث جاده‌ای استفاده کنیم و همکاری‌ها را افزایش دهیم.

در پایان این نشست رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رئیس صلیب سرخ مقدونیه شمالی یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های مختلف را به امضا رساندند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.