روز خونین دانشگاه کابل؛ ۱۹ کشته و ۲۲ زخمی

۶ ساعت درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی افغانستان در داخل دانشگاه

حمله زمانی آغاز شد که نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران در دانشگاه کابل در حال برگزاری بود.

شهروند آنلاین: طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله کشور افغانستان اعلام کرده که حمله تروریستی به دانشگاه کابل با کشته‌‌شدن سه مهاجم پایان یافته است و در این حمله ۱۹ نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شده‌اند.

مهاجمان مسلح امروز حوالی ساعت ۱۲ به وقت محل به دانشگاه کابل حمله کردند و درگیری میان این نیروها و پلیس ساعت‌ها ادامه یافت.

آرین گفت که در جریان درگیری صدها تن از گیرماندگان در محل از سوی نیروهای پلیس نجات داده شدند و مجروحان نیز به وسیله پلیس از محل درگیری به مکان امن منتقل شدند.

مقامات بیمارستانی افغانستان گفتند که از مجموع ۲۲ مجروح ۵ تن به بیمارستان وزیر اکبرخان، ۴ مجروح به بیمارستان استقلال و ۱۳ مجروح به بیمارستان علی‌آباد منتقل شده‌اند.

امرالله صالح، معاون اول رئیس‌جمهوری افغانستان در واکنش به این حمله در صفحه توییتر خود نوشته که این حمله «برای ما یک ناکامی استخباراتی (اطلاعاتی) است اما برای طالب گندید‌گی وجدان است.»

سخنگوی طالبان با محکومیت این حمله، دخالت این گروه را در این حمله رد کرده و تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله خونین را به عهده نگرفته است.

استفانو پونتیکورو، نماینده ارشد غیر نظامی ناتو در افغانستان نیز در توییتر خود نوشت که حمله خونین امروز دانشگاه کابل را به‌شدت محکوم می‌کند. او افزود که این دومین حمله به نهادهای آموزشی در کابل در مدت 10روز است. به گفته او کودکان و جوانان افغانستانی با رفتن به نهادهای آموزشی احساس امنیت کنند. ناتو با قاطعیت از همه تلاش‌ها برای جلوگیری از خشونت حمایت می‌کند.

شیوای شرق، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان، در صفحه فیسبوک خود نوشته است که «پس از ختم سخنرانی‌ها قرار بود که نمایشگاه کتاب افغانستان و ایران را گشایش بخشیم که انتحاری‌ها در دانشگاه داخل شدند و درگیری آغاز یافت.»

یک منبع نزدیک به بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان به خبرنگار ایرنا در کابل گفته که «آقای امینیان هنگام حمله مهاجمان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک کتاب ایران و افغانستان در دانشگاه کابل حضور داشت اما او و شرکت‌کنندگان ایرانی و سایر همراهان آنها به سلامت از دانشگاه خارج شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.