همه چیز در مورد 48 ساعت آینده آمریکا

زمان‌بندی رأی‌گیری، شمارش آرا و اعلام نتایج انتخابات

نتایج قطعی انتخابات به خصوص در این دوره که به علت شیوع ویروس کرونا درصد آرای پستی بسیار بالاست، ممکن است تا چندین روز پس از انتخابات روشن نشده باشد.

شهروندآنلاین: انتخابات آمریکا روی بازارهای جهانی بی‌تأثیر نیست، برای همین هم خیلی‌ها منتظر عواقب آن هستند. غلب حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت‌ها در ساعت ۶ صبح سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۱/۵ بعدازظهر سه‌شنبه به وقت تهران)  باز می‌شوند و  اغلب حوزه‌ها در ایالت‌ها تا ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۴.۵ صبح روز چهارشنبه به وقت تهران) بسته می‌شوند.

میلیون‌های آمریکایی در روز انتخابات رأی خواهند داد، اما امسال به علت شیوع کرونا درصد بالایی از رأی‌دهندگان در ایالت‌های گوناگون از گزینه‌های رأی‌دادن حضوری زودهنگام (قبل از روز رسمی رأی‌گیری) یا رأی‌دادن غیابی از طریق پست استفاده کرده‌اند. شمار این گروه رأی‌دهندگان تا روز شنبه سی‌ویکم اکتبر (دهم آبان) به بیش از ۹۰ میلیون رسیده است.

برخی از شبکه‌های خبری و سازمان‌های نظرسنجی نتایج پیش‌بینی‌شده خود را در ساعات پایانی روز سه‌شنبه اعلام خواهند کرد، اما این نتایج در هنگامی که هنوز رأی‌های پستی در حال شمارش هستند، مقدماتی‌اند.

ساعات رأی‌گیری

ساعت باز و بسته‌شدن حوزه‌های رأی‌گیری از ایالتی به ایالت دیگر و در برخی موارد بر اساس شهر یا بخش (کانتی) متفاوت است.

برخی از ایالت‌ها به افرادی که هنگام بسته‌شدن حوزه رأی‌گیری هنوز در صف ایستاده‌اند، اجازه رأی‌دادن می‌دهند و برخی دیگر نه.

اغلب حوزه‌های رأی‌گیری در ایالت‌ها در ساعت ۶ صبح سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۱/۵ بعدازظهر سه‌شنبه به وقت تهران)  باز می‌شوند و  اغلب حوزه‌ها در ایالت‌ها تا ساعت ۱۱ شب روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا (۴.۵ صبح روز چهارشنبه به وقت تهران) بسته می‌شوند.

سحرخیزان در ایالت ورمونت در شرق آمریکا از ساعت ۵ صبح می‌توانند رأی دهند. حوزه‌ها در برخی از نقاط ایالت‌های غربی آلاسکا و هاوایی  ساعت یک صبح روز چهارشنبه بسته می‌شوند.

زمان‌بندی اعلام نتایج انتخابات

در بسیاری از ایالت‌ها، رأی‌های پستی را که به طور دیرهنگام (پس از روز رأی‌گیری) رسیده باشند، می‌توان پذیرفت و شمارش کرد.

اغلب رأی‌های پستی باید در طول یکی، دو روز پس از روز رأی‌گیری در روز سه‌شنبه سوم نوامبر دریافت شوند، به جز چند استثنا: چند ایالت کلیدی اجازه دریافت دیرهنگام‌تر رأی‌های پستی را می‌دهند، از جمله ایالت‌های پنسیلوانیا و کارولینای شمالی (تا ششم نوامبر)، ایالت‌های مینه‌سوتا و نوادا (تا دهم نوامبر) و ایالت اوهایو (تا سیزدهم نوامبر).

هر یک از ایالت‌ها روند تأیید نتایج را از دهم نوامبر (بیست‌ودوم آبان) شروع می‌کند، گرچه این زمان ممکن است به علت بازشماری آرا به تأخیر بیفتد. هر ایالت به جز کالیفرنیا باید روند تأیید نتایج انتخابات را تا هشتم دسامبر (هجدهم آذر) تمام کرده باشد. همه اختلافات -از جمله چالش‌ها و بازشماری‌ها- باید تا این تاریخ حل‌وفصل شده باشند.

گزینندگان هر ایالت در چهاردهم دسامبر (بیست‌وچهارم آذر) رأی‌های الکترال آن ایالت را به طور رسمی اعلام می‌کنند و نتایج آرای الکترال هر ایالت به واشنگتن فرستاده می‌شود.

به این ترتیب که نتایج قطعی انتخابات به خصوص در این دوره که به علت شیوع ویروس کرونا درصد آرای پستی بسیار بالاست، ممکن است تا چندین روز پس از انتخابات روشن نشده باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.