تصویب لایحه اساسنامه مکران درهیأت دولت

سخنگوی دولت گفت: یکی از مصوبات مهم امروز جلسه هیأت دولت، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود که سال‌های سال قانونگذار این موضوع را تکلیف کرده بود تا دولت لایحه را ارائه دهد، اما معطل مانده بود.

به گزارش شهروند آنلاین،علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مصوبات امروز دولت گفت: امروز مصوبات متعددی به تصویب هیات وزیران رسید که شامل برخی از مجوزهای پیش امضا و موافقت‌نامه‌ای است که قرار است در سفر آیندده رئیس‌جمهوری به آمریکای جنوبی منعقد شود و مجوزهای لازم به وزارتخانه‌های مرتبط داده شده است.

او افزود: یکی از مصوبات هیات وزیران تصویب لایحه‌ای به پیشنهاد معاونت حقوقی بود که در کمیسیون‌های دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. این لایحه به منظور حمایت از اتباع اعم از شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی در برابر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است.

سخنگوی دولت ادامه داد: در این لایحه حمایت حقوقی و دیپلماتیک از اتباع و فعالان اقتصادی، نخبگان و شخصیت‌های مردمی صورت گرفته است که از جنبه‌های مختلف موثر است.

بهادری جهرمی گفت: یکی از مصوبات مهم امروز، تصویب لایحه اساسنامه منطقه مکران بود که سال‌های سال قانونگذار این موضوع را تکلیف کرده بود تا دولت لایحه را ارائه دهد اما معطل مانده بود.

او افزود: دولت سیزدهم اساسنامه‌ای را به تصویب رساند که مطابق آن تمام اختیارات لازم برای پیشرفت و توسعه منطقه به سازمانی که برای مکران فعال می‌شود اعطا خواهد شد.همچنین پیشنهاد شده تمام امکانات، دارایی‌ها، اموال و اختیارات دستگاه‌های اجرایی به همین سازمان واگذار شود.

بهادری جهرمی گفت: این مصوبه استثناهای بسیار محدودی از جمله حوزه دفاعی و خارجه دارد اما به طور کلی تحولی در نظام حکمرانی محلی کشور است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.